loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تراژدی قیصر

ادبیات کلاسیک جهان

ناشر شرکت انتشارات علمی و فرهنگی

نویسنده ویلیام شکسپیر

مترجم فرنگیس شادمان

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 172

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 69292 10003022
50,000 47,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

تراژدی جولیوس قیصر نخستین تراژدی بزرگ شکسپیر، شاعر و نمایشنامه نویس نامدار انگلیسی، به شمار می رود. مضمون این نمایشنامه از تاریخ رومیان گرفته شده: گروهی از آزادی خواهان روم بر ضد قیصر، که پس از فتوحات اسپانیا قدرت فراوان یافته است، متحد می شوند و وی را از پای در می آورند. بروتوس دوست شریف و آزاده قیصر، نیز از این گروه است، اما قصد آزادی خواهان با این جنایت از پیش نمی رود، بلکه سرگذشتی شوم و غم انگیز دامن گیر آنان می گردد.

در این اثر سادگی و عظمت و جلالی گیرنده نهفته است. بعضی از قطعات این تراژدی بهترین نمونه فصاحت در زبان انگلیسی است. هنرمندی شکسپیر در توصیف خصایص اخلاقی قهرمانان و پروراندن سرگذشت غم انگیز آنان این تراژدی را از آثار ممتاز وی ساخته است. کثرت عده کسانی که فریفته نمایش این اثرند گفته کسی یوس، یکی از قهرمانان، را به خاطر می آورد که می گوید: (چه قرن ها از این پس که این صحنه عالی ما را، در کشورهایی که به وجود نیامده و به زبان هایی که هنوز شناخته نیست، نمایش بدهند.)
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما