loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

توحید ذاتی و وحدت وجود از نگاه کلام

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 69307 10003022
80,000 72,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

شناخت حقیقت توحید ذاتی از معماهایی است که کشف راز آن در حد قامت انسان نیست، اکثر متکلمان و امروزه مکتب تفکیک تعمیم حقیقت توحید وجودی به جهان هستی را برنتافته و آن را مخالف مبانی خداشناسی مثل خالقیت و تنزه خدا از مخلوق توصیف کرده اند. (نظریه کثرت و تباین وجود).

فلاسفه، عرفا و جمعی از متکلمان توحید ذاتی را به توحید وجودی تفسیر کرده اند، به این معنی که وجود حقیقی به وجود الوهی منحصر است، حقیقتا «توحید وجودی» به خداوند متعلق است و غیر خدا اصلا وجودی ندارد تا به وصف وجودی حتی ناقص و متناهی متصف گردد، بلکه آن چه به ظاهر «وجود» می نماید، نمود، ظهور و تجلی حق تعالی هستند.

کتاب«توحید ذاتی و وحدت وجود از نگاه کلام» بعد از تبیین و تحلیل مبانی و ادله دو دیدگاه متفاوت به تقریر و اثبات نظریه همسان انگاری حقیقت وجود الوهی با جهان هستی (وحدت هستی و وجود) پرداخته است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما