loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مقتل الکرام (پژوهشی تاریخی - داستانی از زندگی یاوران امام حسین علیه السلام)

ناشر شرکت چاپ و نشر بین الملل

نویسنده بهاءالدین قهرمانی نژاد

سال نشر : 1397

تعداد صفحات : 331

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 69318 10003022
140,000 133,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر در پنج فصل «کلیات»، «اهل البیت (ع)»، «اصحاب پیامبر (ص) و امیرالمومنین (ع)»، «رادمردان حسینی (ع)» و «زنان نقش آفرین» به تبیین مباحث می پردازد.

نویسنده در فصل نخست، به بررسی مفاهیم نظری، اصطلاحات و منبع شناسی پرداخته و فصل دوم به یاران امام حسین (ع) از اهل بیت ایشان اختصاص دارد. در این فصل جزئیات مهمی از شهدا و اسرای اهل بیت (ع) در کربلا مورد توجه قرار گرفته است.

فصل سوم کتاب به یاران آن حضرت از اصحاب پیامبر (ص) و امیرالمومنین (ع) که سابقه صحابگی رسول خاتم (ص) و وصی او را داشته اند، می پردازد. فصل چهارم درباره سایر یاران حضرت اعم از آنان که در مسیر مکه به کربلا و بعد از آن به وی پیوسته اند یا از قبل همراه ایشان بوده و یا از میان کوفیان و بصریان با وی همراه گشته اند. این فصل شامل معرفی و بررسی یاران امام از جمله مسلم ابن عقیل، هانی ابن عروه، قیس ابن مصهر صیداوی و عبدالله ابن یقطر نیز می شود که قبل از ماجرای عاشورا در کوفه به شهادت رسیدند.

فصل پنجم شامل یاران آن حضرت از بین شیرزنان دلاوری همچون زینب (س) و عده ای دیگر همچون رباب (س) همسر امام می شود. توجه به این فصل به جهت اهمیت نقش بانوان و تکریم فوق العاده ایشان در قرآن و سیره پیامبر (ص) و ائمه (ع) است. زنان شهیدی همچون ام وهب نیز در این زمینه مورد عنایت ویژه هستند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما