loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فرهنگ و پیشرفت مطلوب: مجموعه گفت و گوها با دکتر مهدی گلشنی

ناشر دانش و اندیشه معاصر

نویسنده سید حسین امامی

سال نشر : 1397

تعداد صفحات : 700

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 69361 10003022
175,000 157,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر مجموعه ای از گفت و گو ها، مصاحبه ها، گزارش سخنرانی ها و یادداشت های دکتر مهدی گلشنی، استاد تمام دانشگاه شریف است که در چند سال اخیر انجام شده است. که در مورد معضل ها و ناهنجاری های علمی و فرهنگی کشور می باشد.

این کتاب دارای چهارده فصل میباشد، که اهم مسائل مطرح شده آن عبارتند از:
علوم قدیم و علوم جدید و تفاوت آنها، ضرورت توجه کامل به فرهنگ و نقش آن در پیشرفت همه جانبه کشور، بررسی وضعیت علمی و فرهنگی دانشگاه ها، ضرورت پرداخت به رفع نیازهای کشور و و توجه به نوآوری در علوم روز، ضرورت توجه به مشکلات فرهنگی کشور و ریشه یابی آنها، رابطه علم و دین و ضرورت توجه به جهان بینی اسلامی و ...

"مشکلی که ما الان با آن روبه رو هستیم این است که محیط های علمی ما از بحث هایی مبنایی که سرانجام آنها به سوالات فلسفی می انجامد گریزان هستند و محیط های فلسفی ما اصلا مایل نیستند به ابعاد و مشکلات فلسفی علوم توجه بکنند و در حل آنها تلاش نمایند. این کار محیط های علمی را از عمق و محیط های فلسفی را از نفوذ و تاثیر گذاری محروم می سازد."
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما