loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

درباره زن: زن از نگاه حضرت فاطمه زهرا (س)

ناشر دفتر نشر معارف

نویسنده ابوالفضل اقبالی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 144

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 69363 10003022
20,000 18,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

تبیین مبانی نظری دین اسلام در مورد شخصیت و مقام زن با توجه به شخصیت الگویی فاطمه زهرا (س) برای زنان مسلمان است. در ابتدای این اثر به بیان کلیاتی از مسایل مربوط به انسان شناسی، جایگاه و مقام انسان نزد خداوند متعال، کرامت انسانی و به ویژه احترام و مقام و منزلت زن مسلمان از دیدگاه آموزه های اسلامی پرداخته شده و نقش زنان در امور خانوادگی، تربیت فرزند، مسایل اجتماعی و نیز نقش آنان به عنوان فرد مکمل مردان در نظام خانواده و اجتماع، مورد بحث و بررسی قرآنی و روایی پرداخته شده است.

آن گاه نویسنده با توجه به فضایل، مناقب، سیره اخلاقی و اجتماعی و نیز الگو بودن شخصیت فاطمه زهرا، به تبیین مقام و موقعیت زن مسلمان و وظایف اخلاقی و اجتماعی او از دیدگاه آن بانوی بزرگ اسلام پرداخته و به بررسی استعدادها و ویژگی های روانی زنان، تفاوت جسمی و روحی آنان با مردان، مهارت های مختلف آن ها و نیز به عهده گرفتن نقش های مهمی همچون مادری و همسری پرداخته و معیارهای حضور اجتماعی آنان را بررسی نموده است.

نویسنده به همین منظور به ابعادی از همسرداری، خانه داری و تربیت فرزند توسط فاطمه زهرا اشاره نموده و سیره ایشان را برای زنان مسلمان یک الگو عنوان کرده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما