loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جنگ های ارزی: روایتی حیرت انگیز از جنگ اقتصادی کشورها با ابزار پول و طلا

اقتصاد کلان

ناشر دنیای اقتصاد

نویسنده جیمز ریکاردز

سال نشر : 1397

تعداد صفحات : 344

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

مولف کتاب «جنگ های ارزی» که سالیان دراز مشاور نهادهای امنیتی ایالات متحده بوده است، با تلفیق کردن دانش اقتصادی و مالی خود و تجربیاتی که در دستگاه های امنیتی به دست آورده، گزارشی دقیق از کشاکش های آشکار و نهان کشورها بر سر مسائل ارزی ارائه می کند. به گفته مولف، سقوط های مالی و اجتماعی به دفعات زیاد اتفاق افتاده اند اما به سادگی نادیده گرفته شده یا فراموش شده اند. ولی نه تاریخ فراموشکار است و نه سیستم های پیچیده از رفتاری که باید انجام دهند، سر باز می زنند.

بازارهای سرمایه و ارزها، سیستم های پیچیده ای هستند و در پایان سقوط خواهند کرد مگر اینکه مهار شوند، به قسمت های کوچکتری شکسته شده و اندازه­ شان کاهش یابد. جنگ های ارزی در نهایت جنگی بر سر نقش و ارزش دلارند. با وجود این، به دلیل معرفی مشتقات مالی، اهرم مالی بالا، چاپ بی رویه پول و تضعیف طلا، دلار ماهیت تازه ­ای پیدا کرده است. حالا زمان سابق نیست که دلار را نجات دهند و زمان برای نجات دلار نیز در حال کوتاه شدن است.

کتاب حاضر، از جنگ ارزی حال حاضر دنیا با توجه به اتفاقات مشابه تاریخی، سیاست های اقتصادی و مسائل امنیت ملی، روایتی بی تکلف و ساده ارائه می کند.

این کتاب از شبکه تودرتوی الگوهای فکری شکست خورده، آرزوهای غیرعملی اقتصادی و مالی و تکبری که بر سیاست گذاری حوزه عمومی فعلی دنیا حاکم است، رمزگشایی می کند و به عنوان راه حل، مجموعه ای از اقدامات موثر و آگاهانه تر را پیشنهاد می کند.در نهایت، خواننده خواهد فهمید چرا جنگ ارزی جدید مهم ترین جنگ ها در دنیای امروزی است. در حقیقت، عاقبت این جنگ، نتیجه جنگ های دیگر را رقم خواهد زد.

مقدمه
فصل اول: بازتاب هایی از یک عصر طلایی
فصل دوم: جنگ ارزی اول (سال های 1921 تا 1936)
فصل سوم: جنگ ارزی دوم (سال های 1967 تا 1987)
فصل چهارم: جنگ ارزی سوم (سال های 2010 تاکنون)
فصل پنجم: راه حل گروه 20 (G20)
فصل ششم: جهانی سازی و سرمایه دولتی
فصل هفتم: سوء استفاده از اقتصاد
فصل هشتم: ارزها، سرمایه و پیچیدگی
فصل نهم: پایان بازی، پول کاغذی، طلا یا هرج و مرج؟
نتیجه گری
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما