loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

العرف الوردی فی الاخبار المهدی

ناشر مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی

نویسنده عبد الرحمان بن ابی بکر السیوطی

تحقیق و تنظیم کتاب محمدکاظم موسوی

سال نشر : 1385

تعداد صفحات : 208

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 69451 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
25,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در سومین دفتر از "سلسله فضائل اهل البیت عند اهل السنه" کوشش شده است که نخست، با عنایت به این که سایر ادیان الهی ومذاهب و مکاتب فلسفی به ظهور منجی جهان تاکید کرده اند. جوامع اسلامی توجه بیش تری به ظهور امام زمان (عج) نمایند. دوم، فرقه های مختلف مسلمان (از جمله شیعه و سنی و...) علی رغم اختلاف مذاهب و شیوه هایش به مساله ی مهدویت توجه بیش تری نمایند.

در کتاب پس از مقدمه، ابتدا شرح حال و اصل و نسب سیوطی، اساتید او، شاگردان با ارزش، مهم ترین آثارش و... نقل می شود، سپس به عقیده ی اهل سنت درباره ی امام زمان (عج) پرداخته می شود که شامل این موارد است:
اسامی صحابه ای که احادیثی از پیامبر اکرم (ص) درباره ی حضرت مهدی (عج) نقل کرده اند؛ اسامی ائمه ای که احادیثی درباره ی حضرت مهدی (عج) در کتاب هایشان نقل شده است؛ ذکر بعضی از کسانی که در شان حضرت مهدی (عج) کتاب تالیف کرده اند؛ ذکر بعضی از کسانی که احادیث متواتری درباره ی حضرت نقل کرده اند؛ ذکر بعضی از احادیثی که در شان حضرت است و در کتاب صحیح اهل سنت نقل شده است.
بخش دوم کتاب با عنوان "العرف الوردی فی اخبار المهدی" به تفسیر برخی از آیات قرآن مجید اختصاص یافته که مولف سعی نموده است با استفاد از احادیث صحیح و معتبر، ظهور و حکومت امام منتظر را اثبات نماید و آیات را با استناد به روایات تفسیر نماید.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما