loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مدیریت شهری از دیدگاه امام خمینی: شناسایی نظام مند شاخص ها و مولفه های مدیریت شهری در کشور بر اساس اندیشه امام خمینی

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 69526 10003022
39,000 35,100 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر حاصل پژوهش سه نفره محمد جلیلی، محمد آیینی و محمد عبدالحسین زاده در زمینه «شناسایی نظام مند شاخص ها و مؤلفه های مدیریت شهری در کشور بر اساس اندیشه های امام خمینی» است.

فصل اول کتاب به تعریف موضوعاتی مثل حکمرانی خوب، شهر اسلامی و پارادایم شهرسازی در سیره نبوی می پردازد. به طور مثال ذیل عنوان «اصل آزادی و برابری» می نویسد:
«در آرمان شهر اسلامی، انسان ها برابر اصل توحید «آزاد و برابر» آفریده شده اند. تمامی انسان ها آفریده خداوند هستند و وی انسان ها را «برابر و آزاد» خلق نموده است. انسان ها از بدو تولد، دارای هیچ امتیاز و برتری ذاتی و فطری نمی باشند تا مبنای برتری و نابرابری آنان گردد و احیانا عده ای خویش را مستحق فرمانبرداری و دیگران را ملزم به اطاعت نمایند.»

در فصل های دوم و سوم نیز روش پژوهش، چهارچوب مفهومی پژوهش و تجزیه و تحلیل یافته های پژوهش را شرح داده است.
در فصل چهارم نتایج و پیشنهادات این پژوهش را ارائه می دهد.
در این فصل آمده است: «نکته مهمی که امام نسبتا زیاد در بیانات خود اشاره می کنند این است که بایستی مردم و مسئولین شهری در قبال مسائل و مشکلات شهر احساس مسئولیت کنند. نبایستی از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند و کارها را به یکدیگر محول کنند. تا زمانی که این احساس مسئولیت نباشد، تحقق شهر اسلامی و مدیریت شهری اسلامی امکان پذیر نیست.

«هدف کلی از انجام این پژوهش، مطالعه مفاهیم مدیریت شهری از نگاه امام خمینی به عنوان تجلی زیبای مدیریت شهری در شهر اسلامی، قابلیت های شهرسازی اسلامی از نظر مدیریت شهری و در نهایت ارائه راهبردها و راهکارهایی برای ارتقای کیفی شهر از لحاظ مدیریت شهری در شهرسازی سرزمین های اسلامی است. همچنین باید بیان کرد که نگرش و بررسی های بنیادین در سیره امام در مدیریت شهری جامعه کمک شایانی به شناخت عمیق و اصیل مفاهیم مدیریت شهری از دیدگاه امام می باشد و تلاش می کند تجلی زیبای مدیریت شهری در شهر اسلامی را ارائه دهد.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما