loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دفاع و غلبه موشکی آمریکا: ملاحظاتی برای بازبینی سیاست جدید

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

ایالات متحده موشک های بالستیک و کروز پیشرفته با سوخت جامد و مایع مختلفی را تولید می کند. بر اساس برآوردهای صورت گ رفته در سال 2015، واشنگتن 450 موشک بالستیک بین قاره ای (ICBM) را در پایگاه هایی در مونتانا، داکوتای شمالی و وایومینگ مستقر کرده است. نیروی دریایی نیز 288 موشک سه کاره بالستیک زیردریایی (SLBM) را در 14 زیردریایی های موشکی بالستیک هسته ای اوهایو استقرار داده است. نیروی هوایی آمریکا 16 جنگنده B-2A خود را با 16 بمب هسته ای و 44 بمب افکن B-52H خود را با 20 موشک کروز هوایی مسلح کرده است.

ایالات متحده بودجه قابل توجهی را به سیستم دفاعی موشکی خود اختصاص داده است. اغلب سیستم ها مجهز به رهگیرهای «ضربه و نابودی» بوده و بسیاری از آنها نیز در مراحل تحقیق و توسعه هستند. کارآمدترین سیستم کوتاه برد ایالات متحده سیستم ساخت داخل PAC-3 اعلام شده است. استفاده از سیستم های PAC-3 در جنگ عراق در سال 2003 نتایج متفاوتی را دربر داشت: در حالی که این سامانه در شناسایی 9 مورد از خطرناک ترین موشک های بالستیک موفق عمل کرده، در رهگیری موشک های کروز عراقی با ارتفاع پایین و جنگنده های فوق سبک ناموفق بوده است. همچنین به دلیل حمله به نیروهای خودی منجر به مرگ سه سرباز شد.

تاثیرگذاری تجهیزات کشنده خارج از اتمسفری جدید، موجب تقویت برنامه یک میلیارد دلاری محبوب وزارت دفاع به منظور قرار دادن 14 موشک GBI دیگر در فورت گریلی و آلاسکا تا سال 2017 شد. با توجه به هزینه های این برنامه، برخی از کارشناسان و مقامات دولتی سابق با استناد به نگرانی توانایی تکنولوژیک برای اجرای مداوم، در خصوص این طرح موضعی محتاطانه گرفتند.

آمریکا برای پیشبرد صنعت موشکی خود قانون اختیار دفاعی را در سال 2016 به منظور تکمیل بازبینی سیاست، استراتژی و قابلیت غلبه موشکی به صورت لایحه تقدیم کنگره کرده است. به نظر می رسد که قرار است این بازبینی غلبه موشکی (MDR) جایگزین بازبینی دفاع موشکی ضد بالستیک 2010 وزارت دفاع شود. این قانون فرصت منحصر به فردی را در اختیار دولت «دونالد ترامپ» قرار داده تا چشم انداز آینده ی دفاع هوایی و موشکی را تعیین کند.

گزارش پیش رو عواملی را که در هدایت و آگاهی بخشی برای شکل گیری این بازبینی کمک می کند بازگو می کند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما