loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

صنایع دفاعی در کشورهای عربی: بازیگران و راهبردها

ناشر خبرگزاری فارس

نویسنده فلورانس گاب | زوئی استنلی - لاکمن

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 173

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

آن چه که به عنوان یک موضوع جدید در زمینه مسابقه تسلیحاتی در کشورهای عربی خلیج فارس قابل تامل است و کمتر مورد توجه قرار گرفته است، تلاش جدید و باز تجدید شده به منظور توسعه پایگاه های صنعتی و تکنولوژیکی دفاع ملی در این کشورها است. تنها در پنج سال اخیر، صنایع دفاعی عرب، تغییرات چشمگیری را از سر گذرانده است، در حالی که مصر، کارخانه های خود را جابجا کرده و مجدداً سازمان دهی کرد، عربستان سعودی حکمرانی و جاه طلبی های خود را جهت دهی مجدد کرد، و امارات متحده عربی صنعت خود را مجدداً ساختاردهی کرد. این تغییرات، شامل روابط جدید با تأمین کنندگان بخش دفاعی می شود- کشورهای عرب که سابقاً مشتری تسلیحات بودند، اکنون خود در حال تبدیل شدن به سازنده تسلیحات هستند- و همچنین حاکی از چرخشی در توازن راهبردی در منطقه غرب آسیا و آفریقای شمالی، هستند.

در پژوهش حاضر با پیگیری این گرایش ها، دلایل شکست صنایع دفاعی کشورهای عرب در گذشته، جایگاه فعلی آن ها در این عرصه و دلیل موفقیت احتمالی آن ها در آینده، تشریح می شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما