loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مبانی فلسفی علم تربیت اسلامی

ناشر پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

نویسنده علی لطیفی

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 240

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب حاضر، نخستین جلد از یک مجموعه دو جلدی است که به دنبال بازتعریف و بازسازیِ تصویری از چیستی علم تربیتی اسلامی با تکیه بر دیدگاه ها و ظرفیّت های فلسفه اسلامی است. این کتاب که حاصل بررسی و بازخوانیِ گسترده ی آثار حکمت اسلامی است، به توضیح و تبیین آن دسته از دیدگاه ها درباره هستی، انسان و ابعاد وجودی وی، علم و ادراک، تقسیمات علوم، اعتبارسنجی در معرفت و هویت علم دینی پرداخته که مقدّمات فلسفی مورد نیاز برای پاسخی تفصیلی به چیستی و روش شناسی علم تربیت اسلامی را فراهم می نمایند.

در تاریخ تحولات علم تربیتی، پرسش از چیستی و روش شناسی علم یا نظریه تربیتی متضمن پرسش های فرعی متعددی درباره ی چیستی و انواع علم، چیستی موضوع علم تربیتی، نسبت میان علم تربیتی با دیگر علوم، روش شناسی پژوهش تربیتی و … بوده است. از آنجا که چنین پرسش هایی دارای ماهیتی فلسفی هستند، بسترهای فکری – فلسفیِ متفاوت در مواجهه با آنها باعث شکل گیری، رشد و توسعه دیدگاه های متنوعی درباره علم تربیتی شده اند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما