loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

باریک الله شیخ حسن

ناشر سوره مهر

نویسنده حسن یوسفیان

سال نشر : 1397

تعداد صفحات : 468

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 69606 10003022
55,000 52,300 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

مولف کتاب می گوید:
"این کتاب مشتمل بر خاطرات این جانب از دوران دفاع مقدس است که بر اساس خاطره ای مربوط به عملیات والفجر هشت، نام آن را «باریک الله شیخ حسن» گذاشتم."

مهرماه پنجاه وهفت و با شروع سال تحصیلی جدید، مدرسه حال و هوای دیگری داشت. اخباری از اعتصاب سراسری و تعطیلی مدارس برخی از شهرها به گوش مان می رسید. بعضی از بچه ها شیر پاکتی اهدایی مدرسه را نمی خوردند و به دیوار حیاط می کوبیدند. اوایل فکر می کردم این کار از سر شیطنت و بازیگوشی است. با پرس وجو معلوم شد یکی از معلمان مذهبی و انقلابی مدرسه به نام علی مراد کیپور زمینة این اقدام را فراهم کرده است. گفته بود: در این پاکت ها شیر خوک می ریزند. همان معلم انقلابی بچه ها را تشویق می کرد که به اعتصاب سراسری بپیوندند و مدرسه را به تعطیلی بکشانند.

از سوی دیگر، ناظم مدرسه که همه از او حساب می بردند، برای مقابله با چنین اقدامی آماده بود. هنگام زنگ تفریح، درِ دفتر مدرسه را که نزدیک درِ حیاط قرار داشت، باز می گذاشت؛ تا خروج احتمالی بچه ها را زیر نظر بگیرد. معلم انقلابی هم کوتاه نمی آمد؛ مرتب از حیاط به دفتر رفت وآمد می کرد، و هر بار در را پشت سر خود می بست. همین چند ثانیه کافی بود تعداد زیادی از بچه ها مدرسه را ترک کنند. همان معلم گاه جلوی دفتر مدرسه و به سمت حیاط می ایستاد؛ و در حالی که با صدای بلند از بچه ها می خواست به کلاس ها بروند؛ با دستش اشاره می کرد از مدرسه خارج شوند! تا مدتی کارمان همین بود؛ اول وقت به مدرسه می رفتیم و پس از یکی دو ساعت به خانه بر می گشتیم. به تدریج، مدرسه کاملاً تعطیل شد و به اعتصاب سراسری پیوست.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما