loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بر ترنج آرزو: درس نامه متون عرفانی به زبان فارسی

ناشر مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی

گردآورنده کتاب روح الله چاوشی

مستندساز محمدسرور مولایی

سال نشر : 1387

تعداد صفحات : 304

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

دنیای عرفان همان روزنی است که امروز از پس هزاران سال، عطر دوستی آن به مشام می رسد. برخی نویسندگان به غلط گمان برده اند که عارفان در سراسر جهان سخن واحدی می گویند و تنها اختلافشان در لفظ است، و از این رو در میان عارفان همواره صلح و صفا حکمفرماست.
حقیقت آن است که سخنان عارفان نه تنها یکسان نیست بلکه اختلاف بسیاری با یک دیگر دارد. حتی نمی توان پذیرفت که دو عارف هم مذهب و هم عصر هم چون ابن عربی و شمس تبریزی نیز یکسان سخن گفته باشند.

کتاب حاضر دربرگیرنده نمونه های معدود و در عین حال متنوع از میراث مکتوب عرفان به زبان فارسی، از کهن ترین ایام تا عصر حاضر است و با هدف استفاده دانشجویان و با مشخصات کتاب های درسی تدوین شده است. تفاوت کتاب با سایر کتاب های درسی در مدخل های هر درس رخ می نماید. در این مدخل ها نویسنده عمده ترین نکات و ملاحظات و مباحثی را که برای آشنایی با متن، مولف، پیام و محتوا و زبان و سبک آن برای ورود به دنیای آن متن بایسته دانسته است ذکر کرده و در حد لازم توضیح می دهد.
تصاویر نسخ خطی متون مورد مطالعه در کتاب و ترجمه برخی واژگان و اصطلاحات در پایان کتاب درج گردیده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما