loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ریحانه کربلا: تحقیق در زندگانی و بارگاه حضرت رقیه (س)

1 (1)

ناشر طوبای محبت

نویسنده عبدالحسین نیشابوری

تعداد صفحات : 184

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

این کتاب دربردارنده 210 سند از کتاب های قدیمی و مقاتل شیعه است که به انگیزه دفاع از کوچکترین دختر امام حسین (ع) یعنی حضرت رقیه (س) تألیف شده است.

در پی شبهاتی که درباره بارگاهی که در قلب دمشق میلیون ها دل سوخته در غمش را به سوی خود می کشاند، و با دستان کوچکش حاجت های بزرگ را وا می کند، کتاب «ریحانه کربلا» توانسته مدارک مفصلی در تاریخچه آن حضرت و حضور او در مصائب کربلا و کرامات بارگاه او و کتاب هایی که درباره اش نوشته شده، ارائه دهد.

کتاب «ریحانه کربلا» در 6 بخش به نگارش در آمده است که بخش نخست آن به جستجوی نام رقیه و شواهد اثبات چنین فرزندی برای امام حسین (ع) می پردازد، بخش دوم نیز با آوردن تفاصیل ماجرای شهادت آن حضرت توانسته وجود و قبر مبارک و مطهرش را به اثبات برساند.

بخش سوم کتاب «ریحانه کربلا» به استدلال به شهرت قبر و آوردن شواهدی برای اثبات وجود قبر آن حضرت در همین مکان فعلی پرداخته است و چهارمین بخش نیز به تاریخچه و سابقه آن حرم مقدس پرداخته و استمرار زیارت آن بقعه پاک را در 14 قرن اثبات کرده است.

بخش پنجم با ذکر کرامات حضرت عملاً نشان داده که اعتقاد مردم به قبر سه ساله بی اساس نیست و این بنیان، بیهوده پا بر جا نمانده است، همچنین ششمین بخش کتاب با معرفی مؤلفینی که درباره آن نازدانه حسین (ع) قلم زده و منابعی که میراث علمی مربوط به آن حضرت را حفظ کرده اند، از نگاه دیگری وجود آن حضرت و اصالت آن قبه آسمانی را به اثبات رسانده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما