loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

البته که عصبانی هستم: پنج جستار درباره ی وطن و انزوای خود خواسته

ناشر نشر اطراف

نویسنده دوبراوکا اوگرشیچ

مترجم خاطره کردکریمی

سال نشر : 1401

تعداد صفحات : 135

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 69938 10003022
54,000 51,300 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

جستارهای کتاب «البته که عصبانی هستم» به بررسی تأثیر رخدادهای سرنوشت ساز سیاسی بر زندگی روزمره و حیات فکری مردم اهل قلم و اندیشه می پردازد که گویی از روالی جهانی پیروی می کند و طعم تلخش به ذائقه مان آشناست، گرچه به گفته ی ماهنامه ی نیو کرایتریون «تا وقتی کسانی که مثل اوگرشیچ خوب می نویسند، به نوشتن ادامه دهند، امیدی برای آینده ی بهتر وجود دارد.» علاوه بر جذابیت نگاه خاص و خوانش های هوشمندانه ی اوگرشیچ، استفاده از قاب جستار روایی برای بازنمایی تأملات سیاسی و اجتماعی می تواند به نویسندگان کمک کند تا از ظرفیت های فراوان این ژانر برای برقراری ارتباطی شخصی و مستقیم با مخاطبان بهره ببرند.

زندگی دوبراوکا اوگرشیچ را جنگ های استقلال یوگسلاوی دو نیم کرد؛ تا پیش از آن نویسنده ای بود که در زاگرب ادبیات روس خوانده بود و در دانشگاه نظریه ی ادبی درس می داد. پس از آن نویسنده ای شد که قلمش را چون اسلحه ای بالا گرفت و علیه کسانی که برای ربودنِ هویت یوگسلاوش دست به یکی کرده بودند و او را دشمن مردم، خائن و جادوگر نامیدند، اعلان جنگ کرد. جستارهای نوآورانه ی او تلاشی هستند برای حفظ هویت فردی که از هیجانِ بیمارگونه ی ملی گراییِ جمعی، وجوه تاریک جوامع مدرن و یک دست سازی مردم تحت تأثیر رسانه، سیاست، مذهب و باورهای مشترک حرف می زنند . او سال هاست در فضای امن رسانه ایِ هلند می نویسد و سیطره ی فناوری، حلاجیِ فرهنگ عامه و زندگی روزمره دغدغه های تازه اش شده اند اما هنوز رَد درد و خشم رانده شدن از وطن و انزوایی که هم وطنانش به او تحمیل کردند، بر تن جستارهایش مانده. اوگرشیچ نویسنده ای یوگسلاو است که به زبان مادری اش یعنی زبان کروات می نویسد و بیش از هر جا شهروندِ ادبیات است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما