loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

زندگانی سیاسی شهید سید محمدباقر صدر (با تکیه بر تاثیر گذاری بر انقلاب اسلامی ایران)

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 69963 10003022
99,000 89,100 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر به ارائه تصویری نمادین از حرکت و سیره سیاسی شهید صدر در جهت تبیین راه، برای تحقق حق و عدالت در زمین و تأثیر شگرف او بر انقلاب اسلامی ایران و تشکیل نظام جمهوری اسلامی پرداخته است.
این کتاب در یک مقدمه (دیباچه کتاب) و پانزده فصل تنظیم شده است. دیباچه کتاب به بررسی طرح پژوهشی اثر می پردازد. فصل اول کتاب دربردارنده ریشه ها و بنیادهای اولیه خاندان صدر است. در فصل دوم به بررسی شخصیت صدر و ابعاد آن از نظر معرفتی و ایمانی، عبادی و روحانی، اخلاقی و عاطفی، مردمداری و همچنین اخلاق علمی و حکیمانه او توجه شده است. در سومین فصل نیز شخصیت سیاسی یعنی اخلاق سیاسی صدر مورد نظر قرار گرفته است که مبنا و اساس رفتار و نیزکنش سیاسی او است. در فصل چهارم نوآوری های علمی و آثار سیاسی شهید صدر آمده است که شامل نوآوری ها و ابتکاراتشان در حوزه رهیافت، روش و نگرش و حوزه مسائل علوم و معارف و نظریه ها و دیدگاه هاست. در فصل پنجم مقتضیات زمانی او به لحاظ اوضاع جامعه جهانی و اوضاع عراق تبیین شده است و تطبیق شرایط و مقتضیات بر زندگی صدر آورده شده است و در ششمین فصل ورود او به عرصه سیاست مورد توجه واقع شده است. در هفتمین فصل به نقش او در جماعةالعلماء و در فصل بعدی با عنوان شهید صدر و حزب دعوت اسلامی به رابطه او با حزب الدعوه توجه شده است.
در فصول پس از آن نیز به مسائلی چون شهید صدر و امت اسلامی، شهید صدر و قانون اساسی اسلامی، شهید صدر و انقلاب اسلامی، شهید صدر و مرجعیت و رهبری او، و در ادامه به ماجرای دستگیری ها و شهادت او پرداخته شده است. دو فصل پایانی نیز به ارتباط شهید صدر با انقلاب اسلامی ایران اختصاص دارد و همچنین تأثیر و تأثر متقابل آراء و سیره سیاسی شهید صدر با انقلاب اسلامی ایران نیز بیان شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما