loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

درآمدی بر اندیشه دینی - سیاسی شهید مطهری

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 69971 10003022
72,000 64,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

نگارنده در این کتاب کوشیده، ضمن معرفی و شرح اندیشه ی دینی ـ سیاسی مطهری، ابعاد دیگری از اندیشه های وی را بازگو کند.
به تصریح نگارنده: "با توجه به ابعاد اندیش ی دینی شهید مطهری، می توان وی را اندیشمند آسیب شناسی درتمام حوزه ها دانست چرا که او با اشراف بر تمام علوم اسلامی، تحولات تاریخ دین، جریانات روشنفکری جوامع اسلامی و شناخت اندیشه های دیگر در مقامی بود که می توانست از جنبه های مختلف نسبت به آسیب شناسی و درمان دین اقدام نماید. از این رو مطهری با بررسی هایی که انجام داد، عوامل چندی را مانع تحقق کامل دین و دینداری در جامعه می دانست که عبارت بودند از:
1- تلقی غلط از رابطه ی دین و عقل، 2- تلقی غلط از خرافه زدایی از دین، 3- تعبیر نادرست از علم و دین، 4- اشتباهات نسبت به کارکرد دین، 5- رواج مفاسد اخلاقی.
از بعد سیاسی نیز می توان به نظریات ایشان در خصوص ولایت فقیه، اثبات ولایت فقیه از طریق ضرورت عقل و اختیارات وسیع ولایت فقیه برای اداره بهینه امور کشور، اشاره کرد.
در کتاب، پس از بررسی احوال و آثار مرحوم مطهری این مباحث فراهم آمده است: "احوال و آثار"، "مبانی اندیشه ی دینی ـ سیاسی"، "فلسفه ی دین"، "ویژگی ها و اصول تعالیم اسلامی"، "فلسفه ی اخلاق"، "انسان شناسی"، "بازسازی و احیای تفکر دینی"، "حکومت و سیاست"، "عدالت"، "آزادی"، "قیام و انقلاب" و "جامعه و تاریخ".
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما