loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شرایط اجتماعی و پارادایمهای روشنفکری در آستانه دو انقلاب ایران: انقلاب مشروطه و انقلاب اسلامی

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 70003 10003022
197,000 177,300 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

ارزیابی و شناخت دقیق تحولات روشنفکری در هر مقطع از تاریخ ایران، بدون بررسی هم زمان شرایط تاریخی و اجتماعی آن دوران، نارسا، یک جانبه و فاقد عمق کافی است. اندیشه ی روشنفکری در ایران در هر دوره، مجموعه ی گسترده ای از دیدگاه و قضاوت های نسبتا روشن و سازمان یافته درباره ی وضعیت موجود و مطلوب جامعه است. تداوم کشمکش و درگیری در دو قرن گذشته میان سنت گرایی و مدرنیسم و حتی اشتباهات روشنفکران از اهمیت نقش اندیشه ی آنان در آینده ی جامعه نمی کاهد.
از این رو زمان برای مطالعه ی تعامل میان اوضاع اجتماعی و این اندیشه ها مناسب به نظر می رسد.

نویسنده در کتاب حاضر، نگاهی چند بعدی به تکوین پارادایم روشنفکری در آستانه ی هر دو انقلاب مشروطه و انقلاب اسلامی دارد و به طور خاص هماهنگی ها و یکنواختی های میان شرایط داخلی و خارجی ایران را با اندیشه های روشنفکرانه در دو مقطع مهم تاریخی ذکر شده، بررسی و مقایسه کرده است. افزون بر آن با تکیه بر مطالعات تاریخی و کیفی و انجام شاخص سازی های نسبتا دقیق، محتوای آثاری از دو پارادایم روشنفکری را مورد تحلیل کمی قرار داده است.
این مساله که شکل گیری اندیشه های روشنفکری در آستانه ی دو انقلاب بزرگ ایران متاثر از چه شرایط اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی داخلی و خارجی بوده، از پرسش هایی است که فصول مختلف کتاب بر اساس آن شکل گرفته است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما