loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تبیین فقهی و حقوقی حقوق مالکیت های فکری «با تاکید بر دیدگاه فقهی امام خمینی»

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 70016 10003022
65,000 58,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

نوشته ی حاضر در دو محور اصلی فقهی و حقوقی به تبیین حقوق مالکیت های فکری و بررسی ابعاد و زوایای آن می پردازد.
این نوشته در سه بخش کلی تنظیم شده است که هر بخش دارای دو فصل است. در فصل اول از بخش اول به تعریف و توضیح واژگان مرتبط با موضوع مورد بحث پرداخته شده است و در فصل دوم در طی چند مبحث پیشینه ی تاریخی مالکیت های فکری و حقوقی متعلق به آن در جهان و فرهنگ و تمدن اسلامی و در ایران بررسی و مطرح شده است. همچنین کنوانسیون های بین المللی منعقد شده درخصوص مالکیت های فکری و سازمان های بین المللی ذیصلاح در این زمینه معرفی شده اند.
بخش دوم کتاب مشتمل بر تبیین حقوق مالکیت های فکری است که در فصل اول به تبیین حقوق مالکیت های ادبی و هنری، ماهیت این مالکیت ها، شرایز حمایت از اثر و انواع آثار و حقوق مادی و معنوی پدید آوردنده، پرداخته شده است و در فصل دوم مالکیت های صنعتی و تجارتی به عنوان قسم دوم از مالکیت های فکری مطرح و در موارد مذکور بحث و بررسی شده است.

بخش سوم و پایانی نوشته به تبیین فقهی مالکیت های فکری و حقوقی متعلق به آن اختصاص یافته که از دو دیدگاه فقهی ـ فقه امامیه و فقه عامه ـ بررسی شده اند. در این بخش، چه در فصل اول و چه در فصل دوم، سعی نگارنده بر این است تا مبانی و طرق و ادله ی فقهی، که میتوان در مشروعیت و اعتبار بخشیدن شرعی به این مالکیت ها و حقوق به کار گرفت، بررسی و گردآوری شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما