loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

گزیده تاریخ معاصر ایران 1320 تا 1357 (دوره دو جلدی)

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

نگارنده در کتاب حاضر به مبارزات انقلابیون طی سال 1343 با رژیم پهلوی پرداخته است. ماجرای ترور حسنعلی منصور، نخست وزیر رژیم پهلوی، در بهمن 1343 موضوعی است که تاکنون درباره آن بسیار گفته و نوشته اند؛ تروری که در زنجیره حوادث انقلابی سال های نخستین دهه چهل جای گرفت و به واکنش انقلابیان در قبال تبعید امام خمینی ـ به اتّهام مخالفت با مصونیت قضایی اتباع آمریکایی در ایران (کاپیتولاسیون)ـ تعبیر گردید.
آنچه تاکنون درباره این رویداد گفته شده، بیشتر حول محور هویت «ضاربان منصور»، چگونگی و دلایل این اقدام، صورت شرعی آن و نتایج و پیامدهایش بوده است و تقریباً تمامی روایت ها، حکایت از وابستگی سیاسی ضاربان به یکی از گروه های فعّال سیاسی وقت دارد.
نگارنده در اثر حاضر ضمن روایت مکرّر آن حادثه، درباره هویت و وابستگی سیاسی ضاربان نخست وزیری، امّا واگرهایی مطرح کرده و با استناد به برخی اسناد و مدارک، مدّعی است آنچه تاکنون در این باره گفته و نوشته شده همه ماجرا نیست.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما