loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مبدا و منتهای مسافت در بلاد کبیره

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 70030 10003022
69,000 62,100 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

از جمله مباحث اختلافی که از گذشته در متون فقهی به آن اشاره شده، بحث از «بلاد متسعه (کبیره)» می باشد. بحثی که نفی و اثبات آن، نقش جدی در کیفیت و کمیت امور عبادی مکلفین در بلاد کبیره دارد. این بحث، با توجه به پذیرش وجود بلاد متسعه در عصر معصومین(ع)، از مباحث غیر مستحدثه محسوب می گردد؛ اما در صورتی که قائل به وجود بلد متسعه در عصر معصومین(ع) نباشیم یا اینکه با توجه به گسترش فزاینده شهرها در دنیا و توسعه خارق العاده آنها، بلاد متسعه امروز، قابل قیاس با توسعه کوفه و مانند آن در عصر صدور روایات نباشد؛ در این فرض، این موضوع می تواند از مصادیق«تبدل و تغییر موضوعات احکام شرعی» باشد.

این بحث در سه حوزه نیاز به بررسی دارد:«مبدأ و منتهای مسافت در بلاد کبیره»، «وحدت اقامه»، «توطن در شهرهای بزرگ». اگرچه هر سه حوزه به نوعی به هم مرتبط اند؛ اما تحقیق پیش رو، تنها به بررسی«مبدأ و منتهای مسافت در بلاد کبیره» پرداخته است.

تحقیق پیش رو در نظر دارد تا ضمن نگاه کلی به دیدگاه های فقهای گذشته و معاصر درخصوص مبدأ و منتهای مسافت در بلاد کبیره، مبانی فقهی امام راحل(ره) و طرفداران همسو با ایشان را بررسی کرده است و مبنای این حکم را تبیین و در نهایت به یک جمع بندی در خوری برسد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما