loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پژوهش های فقهی 1: اندیشه های فقهی در عرصه هنر

ناشر به نشر (انتشارات آستان قدس رضوی)

نویسنده زهرا گواهی

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 220

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

موضوع کتاب حاضر، بیان موضوع ها و جلوه های هنر و بررسی دیدگاه های فقها در این باره است. این پژوش، که مجلّدی از مجموعه «پژوهش های فقهی» است، با هدف بازخوانی نظرات کارآمد و نوپای حاکمان دینی و فقهای صاحب نظر درباره جلوه های گوناگون هنر و دعوت از آنان به توجه دوباره به این موضوع و صدور فتواهایی متناسب با نیازهای جامعه معاصر تدوین شده است.

کتاب، مشتمل بر چهار گفتار است و نگارنده، در گفتار نخست مسئله غنا و موسیقی را از منظر فقه بررسی کرده و دیدگاه اجتهادی بسیاری از فقها را در این زمینه بیان نموده است.
در گفتار دوم، نقّاشی، مجسمه سازی و عکاسی در نظریه های مجتهدان مطالعه شده و در بخش بعدی به موضوع سینما و بازیگری پرداخته شده است.
آخرین بخش کتاب، مشتمل بر شرح آرای فقهای معاصر درباره کلیه امور هنری است. مشخّصه این کتاب، بررسی جزء به جزء نظرات فقها و توجّه به فتوای هر مجتهد به صورت جداگانه است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما