loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مبانی و الگوی مهندسی فرهنگی

1.5 (2)

ناشر تمدن نوین اسلامی

نویسنده علیرضا پیروزمند

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 354

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 7046 10003022
16,000 14,400 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب «مبانی و الگوی مهندسی فرهنگی» نوشته حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پیروزمند (قائم مقام دفتر فرهنگستان علوم اسلامی قم) می باشد.
در مهندسی فرهنگی تأثیر هر نوع تغییر و تصمیم مدیریت پذیر در عرصه کشور و حتی جهان از منظر فرهنگی معین و با جهت گیری تعالی فرهنگی جایگاه آن معین می شود. خروج فرهنگ از مظلومیت آن هم در جایی که آرمان های فرهنگی او را به حرکت در آورده است، جز با اهتمام کافی بر این موضوع امکان پذیر نیست. کتاب حاضر متشکل از مجموعه مقالاتی است که بر روی هم «مبانی و الگوی مهندسی فرهنگی» نام گرفته است؛ یعنی آنچه نقشه جامعه مهندسی کشور باید مبتنی بر آن و به وسیله آن تنظیم و سپس مدیریت گردد.
تلاش نگارنده بر این بوده است که مرزهای دانش در این موضوع زیربنایی و تأثیرگذار تغییر یابد و گامی به سمت تعالی فرهنگی کشور و جریان معارف اسلامی برداشته شود. چیستی فرهنگ، تغییرات فرهنگ، ربط دین و فرهنگ، موضوعات و مسایل فرهنگی، دولت فرهنگی و نقش دولت در فرهنگ، سیاست گذاری و برنامه ریزی فرهنگی و عناوینی از این دست، جمعی از مسائل بنیادی و راهبردی را در عرصه فرهنگ تشکیل می دهند که می توان به محوریت موضوع مهندسی فرهنگی آنها را نظام داد.
کتاب حاضر متشکل از نه مقاله است که در سه فصل تفکیک شده است تا در کنار هم پیوستار واحدی را تحویل دهند. فصل اول مربوط به مبانی مهندسی فرهنگی است و در آن تعریف و چگونگی تغییرات فرهنگ، رابطه دین و فرهنگ و بالاخره رابطه دولت و فرهنگ بررسی شده است.
فصل دوم، مربوط به الگوی مهندسی فرهنگی است و در آن طرح ضرورت و مراحل دستیابی به الگو، ارائه الگوی مهندسی فرهنگی کشور و در نهایت طبقه بندی الگومند موضوعات در مهندسی فرهنگی کشور انجام شده است.
فصل سوم، ذیل الگوی مهندسی فرهنگی، به ارائه الگوی موضوعی و کاربردی در سه موضوع مهم پرداخته شده که عبارتند از: الگوی مهندسی فرهنگی علم، الگوی مهندسی فرهنگی سازمان و بالاخره الگوی مهندسی فرهنگی جهان.
غالب این مقالات در همایش های علمی به عنوان مقالات برگزیده انتخاب شده و مابقی نیز یا در مجلات تخصصی منتشر شده اند یا به سفارش مراکز تخصصی انجام و مورد داوری قرار گرفته اند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما