loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فراخوانده: روایتی مستند از زندگی و زمانه سردار شهید حسین قاینی فرمانده گردان رعد

ناشر نشر ستاره ها

تحقیق و تنظیم کتاب سید علیرضا مهرداد

سال نشر : 1397

تعداد صفحات : 288

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 70904 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
14,000 13,300 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب «فراخوانده»؛ روایتی مستند از زندگی و زمانه سردار شهید حسین قاینی فرمانده گردان رعد می باشد.

این کتاب که تلفیقی از خاطرات شفاهی خانواده و دوستان شهید و نیز یادداشت های روزانه وی است، به شیوه متفاوتی تنظیم و گردآوری شده است.

رسیدیم به یک سبزه زار. حسین موتور را پارک کرد و رفت داخل سبزه ها دراز کشید. حدود دو ساعت آن جا بودیم. من کنارش نشسته بودم و نگاهش می کردم. حسین دراز کشیده بود و از روزگار می گفت. درد دل می کرد. احساس کردم دارد وصیت می کند. از مسائل اجتماعی گفت و از خانواده اش. از مسائل سپاه و درگیری و سیاست ها گلایه ها کرد. از زمانه و روزگار گفت و گفت و گفت. من فقط نگاهش می کردم. تمام این صحنه ها و خواب ها، جلو چشمم بود. روزی که از قرارگاه بدر سوار وانت شدند، فکر کردم نکند دوباره حسین را نبینم. ماشین از تپه ای بالا رفت و ناپدید شد. تا آخرین لحظه نگاهش کردم. حسین از پیشم رفت.»

عملیاتی که بعدها به والفجر 3 شهرت یافت، در منطقه ی عمومی مهران، ارتفاعات قلاویزان و سلسله ارتفاعاتی آغاز شد که بلندترین قله اش به کله قندی معروف بود. علی مولوی، محمدعلی ذاکریان و حسین هر کدام در جایی جدا از دیگری خدمت می کردند. علی مولوی فرمانده سپاه کاشمر بود، ولی دلش تاب نمی آورد. وقتی شنید می تواند در قالب یک گروه از فرماندهان سپاه، برای بازدید مناطق جنگی به جبهه برود، به سرعت خودش را به منطقه ی عملیاتی والفجر ۳ رساند.

«وارد منطقه که شدم به قرارگاه تیپ 21 امام رضا (ع) رفتم. حاج اسماعیل قاآنی، مسئول طرح و عملیات تیپ بود. سراغ حسین را گرفتم. البته من از خوابی که دیده بود و نامه ای که نوشته بود، اطلاع نداشتم. ولی به طور کلی از نحوه ی رفتنش به جبهه و روحیاتی که داشت، دلم تیر خورده بود و نگرانش بودم. آقا اسماعیل گفت: آقای قاینی مجروح شده و در بیمارستان است. آدرس بیمارستان را پرسیدم اما آدرس درستی نداد. آدرس محل استقرار گردان را گرفتم که بروم سراغ گردان و خبرش را از آن جا بگیرم.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما