loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اقتصاد کلان مدرن: مصاحبه با بزرگان مکاتب مختلف اقتصادی

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب اقتصاد مدرن مشتمل بر گفت و گویی با اقتصاددانان بزرگ این مکاتب، تصویری بدیع از نوع گفتمان و تلقی مکاتب مختلف اقتصادی را ارائه می دهد. این گفت وگوها در کتاب «اقتصاد کلان مدرن » نوشته اسنودون و وین به چاپ رسیده و در این جا ترجمه شده است. اگرچه این مصاحبه ها چندین سال پیش انجام شده اما از نظر اهمیت و بیان تاریخ مکاتب اقتصادی از جایگاه پر اهمیتی برخوردار است و خواندن این کتاب به تمامی علاقه مندان و محققان رشته اقتصاد و کسانی که می خواهند با اقتصاد امروز آشنا شوند، توصیه می شود.

علم اقتصاد امروز مدیون اقتصاددانانی است که خود یا بنیان گذار مکتب فکری در اقتصاد بوده اند یا از مشاهیر آن. جان مینارد کینز با کتاب «نظریه عمومی » خود زمانی که جهان وامانده در رکود بزرگ بود، پایه گذار شاخه ای از علم اقتصاد شد، که امروز از آن با اقتصاد کلان یاد می شود. اقتصاد کلان کینز بر این محور بود که بر خلاف آنچه اقتصاددانان پیش از کینز معتقد بودند، وضعیت رکودی می تواند تعادل پایداری از اقتصاد باشد که بازار توانایی تسویه این بیکاری را نداشته باشد و برای خروج از رکود نیاز به مداخله دولت است تا با مدیریت تقاضا، تولید ناخالص داخلی افزایش و اقتصاد از رکود خارج شود. تا دهه 1970، اقتصاد کلان معادل چنین دید کینزی بود. اما در دهه 1970 با شوک های هزینه ای که ایجاد شد، اقتصاد کینزی به چالش کشیده شد و گروه های رقیب سر برآوردند...
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما