loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خشت اول مسئولیت: پرورش مسئولیت پذیری در کودکان

2 (1)
چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

مسئله تربیت، مسئله مهمی است که باید به آن اهمیت ویژه ای داد و اینگونه نیست که فرزندان خودبه خود تربیت شوند و نیاز به مراقبت و تربیت پدر و مادر نداشته باشند. به خصوص بعضی از فصول زندگی فرزندان از حساسیت بیشتری برخوردار است که اگر به نیاز های روانی و جسمانی فرزندان در آن دوره اطلاع کافی در دست والدین نباشد، ممکن است آسیب جدی به فرزندان وارد شود که دیگر قابل جبران نباشد.

کتاب حاضر، کتابی است که در مورد پرورش مسئولیت پذیری در کودکان، به مربیان و والدین کودکان کمک شایانی خواهد کرد. باید گفت که هیچ یک از ما مسئول متولد نمی شویم. از سوی دیگر، نمی توان مسئولیت را تحمیل کرد، بلکه منش مسئولانه در طول زمان و براثر نگرش ها و عادت های روزانه ما در حیطه های احساسات، تفکرات و رفتارها شکل می گیرد. مسئولیت تنها در درون فرد رشد می کند و بر پایه معیار ها و ارزش هایی که در خانه و اجتماع به دست می آورد، تغذیه و هدایت می شود.

به عبارت دیگر، مسئولیت پذیری پدیده ای است که رشد آن در متن خانواده و روابط اجتماعی و تعاملاتی که فرد با آن ها روبه رو می شود، امکان می یابد. کتاب حاضر با این مقدمه بیان می کند که برای پرورش فرزندانی مسئول به آگاهی های فکری و عملی لازم نیازمندیم تا بتوانیم با استفاده از این اطلاعات و راهکارها، زمینه تربیت افرادی مسئولیت شناس و مسئولیت پذیر فراهم شود و این نوشتار گامی در جهت ارائه این گونه اطلاعات و آگاهی هاست.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما