loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

الگوی نظری امام خمینی در سیاست خارجی

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 71131 10003022
45,000 40,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این پژوهش با هدف بررسی مقایسه ای رویکرد عملی و نظری سیاست خارجی امام با نظریات هنجاری و انتقادی روابط بین الملل انجام شده است. بررسی مبانی نظری نظریات مذکور در قالب موضوعاتی چون مباحث هستی شناختی، روش شناختی، معرفت شناختی و انسان شناختی و نیز دیگر عناصر تعیین کننده رفتار سیاست خارجی همچون الگوی بازیگر، منطق اقدام و مفهوم کانونی سیاست خارجی، منجر به شکل گیری و ارائه چهارچوب مفهومی تحقیق در قالب الگوی سیاست خارجی «انتقادی هنجارگرا» گردید که براساس آن، امکان تجزیه و تحلیل سیاست خارجی آن دسته از بازیگران نظام بین الملل که خواستار تغییر نظم و نظام بین المللی موجود بوده و یا لااقل، درصدد نقد آن برآمده اند فراهم می گردد.

پژوهش پیش رو در سه فصل، نتیجه گیری و نیز بیان پیشنهادات در دو بعد عملی و پژوهشی، تنظیم و نگارش یافته است. چهارپوب مفهومی این پژوهش به صورت تلفیقی با بهرهگیری از عناصر اصلی در هر یک نظریات هنجاری و انتقادی سیاست خارجی به صورت الگوی انتقادی هنجارگرا یا الگوی «هنجاری ـ ارزشی و انتقادی» مورد استفاده محقق قرار گرفته که برای این منظور در بخش تعریف مفاهیم، تعریفی از کلید واژگان مورد استفاده همچون مفهوم هنجار، رهایی، سیاست خارجی و رهیافت غیر بنیادی روابط بین المللی ارائه شده است.

فصل نخست، به ارائه چهارچوب مفهومی الگوی سیاست خارجی انتقادی هنجارگرای روابط بین الملل و سیاست خارجی اختصاص دارد.

فصل دوم، به بررسی نظریه سیاست خارجی امام اختصاص یافته است

فصل سوم، بر مبانی الگوی سیاست خارجی انتقادی هنجارگرا، به بررسی مقایسه ای رویکرد عملی و نظری سیاست خارجی امام با نظریات هنجاری و ا نتقادی روابط بین الملل و نیز باز طراحی این الگو از منظر امام اختصاص یافته است.

بخش پایانی این تحقیق، به نتیجه گیری و ارائه پیشنهاداتی در دو بعد نظری و عملی اختصاص یافته و در انتها نیز به منابع مورد استفاده در این پژوهش در دو بخش منابع فارسی و لاتین اشاره شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما