loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

راهبرد اقتصادی پیامبر صلی الله علیه و آله

ناشر واژه پرداز اندیشه

نویسنده حمید سبحانی صدر

سال نشر : 1397

تعداد صفحات : 120

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 71192 10003022
50,000 45,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

راهبرد اقتصادی پیامبر(ص) کتابی است که در حجم مختصر خود می کوشد براساس گزارشات تاریخی، نشان دهد که رسول خدا(ص) بر اساس آموزه های وحیانی، طرحها و راهبردهای تأثیرگذاری در رشد اقتصادی جامعه اسلامی به اجرا گذاشته اند. راهبردهایی که توانست مسلمانان را از فقر و وابستگی شدید نجات داده و به قدرت اقتصادی بزرگی تبدیل نماید.

در شرایطی که ایران اسلامی ما با مشکلات اقتصادی فراوانی روبرو است، و با تحریم های پیچیده ای دست و پنجه نرم می کند، ارائه راهبردی اقتصادی از سیره رسول اکرم(ص) که توانسته باشد در آن دوران سخت، عالم اسلام را از بحرانهای اقتصادی نجات بخشد، می تواند الگویی مناسب برای شرایط فعلی ما باشد.

حمایت از تولید داخلی و قطع وابستگی از بیگانگان، از محوری ترین مباحثی است که با استفاده از گزاره های تاریخی در این کتاب ارائه گردیده است.

کتابی برای آنها که تصور می کنند دین مبین اسلام، مدل حکومتی موفقی نداشته است!
عده ای بر این خیال اند که در طول تاریخ، حکومت اسلامی، هرگز در شرایطی نبوده که بتواند مدل اقتصادی مطلوبی ارائه کند. این بی اطلاعی از تاریخ و سیره معصومین علیهم السلام سبب شده است تا کارگزاران عرصه اقتصاد، راهبردهای رشد اقتصادی را از این سو و آن سو تقلید نموده و جامعه اسلامی را پیوسته وامدار و وابسته شرق و غرب نگهدارند.

این کتاب در شش فصل، به ارائه ی گزاره های تاریخی با موضوع: قدرت و نفوذ اقتصادی بیگانگان، اشتغال و بی نیازی، بازار مسلمین، حمایت از تولید داخلی، تجارت خارجی و... می پردازد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما