loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ساختار و شخصیت در فیلمنامه

ناشر سبط النبی

نویسنده مهدی کریمی خورزانی

سال نشر : 1397

تعداد صفحات : 212

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 71242 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
30,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب از دو بخش ساختار و شخصیّت تشکیل شده است.

در بخش اول، به ساختار سه پرده ای، که مهمترین و شایع ترین ساختار در سطح جهانی است، می پردازد. مطالبی از قبیل:
حادثه ی محرّک؛ ایجاد هدف و انگیزه برای شخصیّت اصلی؛ نقاط عطف؛ باورپذیری فیلم؛ کشمکش؛ حرکت داستان؛ تداوم جذابیّت فیلم؛ تعلیق؛ غافلگیری؛ معمّا؛ انسجام فیلمنامه؛ داستان های فرعی؛ غیرقابل پیش بینی بودن فیلم؛ نقطه ی اوج؛ رضایت بیننده و انواع پایان.

در بخش دوم، به مباحث لازم و ضروری در شخصیّت پردازی پرداخته شده است؛ مانند: ویژگی های شخصیّت های چند بُعدی؛ مراحل خلق شخصیّت های چند بُعدی؛ انواع شخصیّت های اصلی و فرعی و وظایفی که در داستان انجام می دهند؛ راه های ایجاد همذات پنداری با شخصیت اصلی؛ مباحث گفتگو نویسی و... .

این کتاب خلاصه ی حدود 50 کتاب در زمینه ی سینما و ادبیات می باشد، که در آخر کتاب و در فهرست منابع به 23 عنوان آن اشاره شده است؛ و برای داوران مسابقات فیلمنامه و فیلم؛ تهیه کنندگان؛ نویسندگان و منتقدین بسیار راه گشا می باشد؛ چون اکثر مباحث فیلمنامه بصورت خلاصه و کاربردی در این کتاب بیان شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما