loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ایران پس از انقلاب - جلد نهم: رخدادهای بهار 1360

ناشر خبرگزاری فارس

نویسنده روح الله امین آبادی

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 504

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 71259 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
60,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

نگاه به تاریخ انقلاب و رخدادهای گذشته و آگاهی از تنوع ترفندهای دشمنان، قطعاً هوشیاری بیشتر مردم، به ویژه نسل جوان که تاریخ گذشتۀ انقلاب را به تمامی به چشم ندیده اند، را به دنبال خواهد داشت. به همین خاطر رهبر معظم انقلاب توصیه می فرمایند: «تاریخ انقلاب را بدانید. این انقلاب مثل خیلی از حرف های دیگری که در دنیا معمول است صرف ادعا نیست؛ یک دامنه وسیعی از تجربه و عمل در مقابل آن است. این حرف ها، حرف هایی است که در میدان عمل صدق خود را ثابت کرده است ... این را شما باید در تاریخ انقلاب بدانید».

بر همین اساس، خبرگزاری فارس بر آن شد تا رخدادهای پس از انقلاب را به صورت روزشمار عرضه نماید. بی تردید مطالعه مستمر و روز به روز تاریخ انقلاب، به مثابۀ یک دانشگاه عملی درس سیاست و روابط بین الملل، مخاطب را با سیاست دینی که پر از صدق و صفا است و تبلور آن را می توان در بنیانگذار جمهوری اسلامی مشاهده کرد و سیاست شیطانی حاکم بر جهان امروز که پر از مکر و حیله است آشنا می کند.

«تاریخ ایران پس از انقلاب اسلامی» که پیش روی شماست گام نهم از مجموعه ای است که به حول و قوه الهی در نظر است رخدادهای سالانه را در قالب هر فصل و به صورت مجزا در یک مجلد عرضه کند. این مجلد شامل رخدادهای بهار 1360 است.

بهار 1360 به تدریج تقابل میان دو جریان انقلابی به رهبری امام خمینی و طیف لیبرال و ضدانقلاب به میان داری بنی صدر به اوج رسید. رئیس جمهور وقت به تلاش های از سر دلسوزی امام امت برای برگشت به دامن نظام اسلامی وقعی ننهاد تا آنجا که حضرت روح الله در یک اقدام انقلابی بنی صدر را ابتدا از فرماندهی کل قوا و در ادامه و به دنبال رأی مجلس شورای اسلامی مبنی بر عدم کفایت سیاسی بنی صدر وی را از ریاست جمهوری برکنار کردند.

شهادت سروان شیرودی یکی از برجسته ترین خلبانان هوانیروز و نیز شهادت دکتر مصطفی چمران در جبهه های نبرد حق علیه باطل و نیز جنایت بزرگ گروهک های ضدانقلاب دموکرات و کومله در به شهادت رساندن ده ها اسیر پاسدار از دیگر وقایع این فصل از تاریخ انقلاب اسلامی محسوب می شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما