loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سی کشتی، یک فرمانده: خاطرات ناخدا یکم فرید آگه دل

قصه های دریا

ناشر سوره مهر

نویسنده لیلا نظری گیلانده

ویراستار اکرم دژهوست گنگ

سال نشر : 1397

تعداد صفحات : 216

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 71381 10003022
40,000 38,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

فرید آگه دل بیست و ششم خرداد 1331 در ماکو متولد شده است؛ با اینکه چند ماه بیشتر آنجا نمانده اند و بزرگ شده ی تهران است، در شناسنامه اش همان ماکو ثبت شده و هنوز هم دنبال خاطرات آن روزها از مادرش است.

از همان کودکی علاقه ی خاصی به آب و ساختن داشت. او، با استعداد بی نظیری که در درس خواندن داشت و با وجود اینکه درسش خوب بود و در سال تحصیلی 1349-1350 دیپلمش را در رشته ی ریاضی از دبیرستان خوارزمی گرفت، نتوانست همان سال وارد دانشگاه شود. آگه دل سال بعد، با اینکه روحیه اش با نظامی گری سازگار نبود، به عشق دریا و ساختن کشتی، با رتبه ی سوم، وارد نیروی دریایی شد و همین امتیاز موجب شد که او برای گذراندن دوره ی فرماندهی و ناوبری چهار سال به انگلیس برود. اما او همچنان عاشقِ ساختن بود و عشق مهندسی کشتی سازی را در ذهنش می پروراند.

با آغاز جنگ ایران علیه عراق، آگه دل مأموریت های متعددی انجام داد؛ از جمله در گشت هوایی، فرماندهی سکوی نفتی، و عملیات اسکورت کاروان. از نظر او، مهم ترین عملیات، اسکورت کاروان بود. او عقیده دارد که ما در جنگی ناخواسته وارد شده بودیم؛ جنگی که هدفش براندازی نظام بود. به همین دلیل، در صورت کمبود مایحتاج ضروری و ارزاق عمومی ملت، دولت و مملکت فلج می شد.

شوکه شدم. این دفعه صدا فرق می کرد. یک صدای آشنا داشت مرا با اسم کوچک صدا می زد.
- منم جواد! برگرد؛ اوضاع خرابه!
- جواد تویی؟
- آره!
- لامصب، آخه چرا با کُد صحبت نمی کنی؟!
- ببین زمان نیست. تو فقط برگرد! فرید برگرد...
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما