loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شید نشید: مجموعه اشعار اسماعیل حمیدیه (سایه روشن و اشعار نویافته)

مجموعه احیای متون 7

2 (1)

ناشر سفیر اردهال

گردآورنده کتاب یوسف بیگ باباپور | مسعود غلامیه

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 238

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 71463 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
50,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

اسماعیل حمیدیه در سال 1295 شمسی در پایتخت ادبی آذربایجان (مراغه) چشم به جهان می گشاید. تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در مراغه و ارومیه به پایان می رساند. در زمان تحصلات متوسطۀ وی، بلای جنگ جهانی دوم گریبانگیر ملت ها می شود. در چنین فضای غم باری پدرش حاج حسین آقا فوت می کند و مسئولیت خطیر خانواده به گردن وی می افتد. با وجود عشق و علاقۀ وافر او به ادامۀ تحصیلات عالی و آکادمیک، مشکلات عدیدۀ خانوادگی مانع می شوند؛ ولی این مرد روشن ضمیر و متفکر هرگز از یادگرفتن و مطالعه باز نمانده و غافل نمی شود.

وی با فراهم کردن کتابخانه ای چندهزار جلدی، بیشتر اوقات خود را به مطالعه در علوم انسانی (ادبیات، فلسفه، عرفان و صنایع مستظرفه) صرف می کند. او ضمن فعالیت های ادبی و فرهنگی خود از فعالیت های اجتماعی و اقتصادی و تولیدی نیز غافل نبوده و از همان آغاز جوانی به فعالیت های کشاورزی و تولیدی روی آورده و در احیای کشاورزی منطقه به ویژه در ایجاد مزارع و باغات و آبادانی شهر هنرپرور و تاریخی مراغه قدم های مؤثری برداشته است.

وی مردی وطن پرست، اجتماعی و دارای بیان و قلم قوی و از شمّ سیاسی ویژه ای برخوردار بوده است؛ به طوری که بیان و نوشته های او هر شنونده و خواننده ای را تحت تأثیر فرواوان قرار می داده و نظریات و اظهارنظرهای او در مسائل سیاسی مورد تأیید دیگران بوده است؛ لذا به لحاظ آگاهی و بینش سیاسی و معلومات عمیق و جامع و قدرت بیان و فصاحت کلام، دوستان و هواداران بسیاری از تمام طبقات جامعه داشته و بهترین مشاور و راهنمای دوستان و آشنایان خود بوده است. سرودن شعر را از جوانی شروع کرده و بعدها به عضویت نام آورترین انجمن های ادبی کشور درمی آید و با بسیاری از شاعران و نویسندگان تراز اول از جمله محمدحسین شهریار دوستی بسیار نزدیک داشته است. وی در هفتم آذر ماه 1357 شمسی دار فانی را وداع گفت.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما