loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

معلم باید در خط مقدم باشد: رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون معلمان و آموزش و پرورش از سال 1366 تا ابتدای سال 1397

5 (1)

ناشر شهید کاظمی

گردآورنده کتاب سعید ابوالقاضی

سال نشر : 1402

تعداد صفحات : 194

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 71517 10003022
100,000 90,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

تعلیم و تربیت یکی از اهداف مهم انبیا الهی و ائمه اطهار در طول تاریخ بوده و همواره تربیت، علم آموزی و کار حساس معلمان مورد ستایش پیشوایان دینی بوده است. از آنجا که معلمی و تعلیم و تربیت اهمیت فراوانی دارد مجموعه «معلم باید در خط مقدم باشد» که گلچینی دل نشین و جذاب از بیانات رهبر معظم انقلاب در طول سال های 66 تا 97 است، تدوین شده تا گامی موثر در جهت تربیت نسل انقلاب اسلامی برداشته شود. این کتاب در انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است.

کتاب معلم باید در خط مقدم باشد، در 6 فصل و 3 ضمیمه تدوین شده است. براساس این گزارش فصل اول این کتاب به ارزش و جایگاه معلم که نقشی حساس، پررنگ در تربیت، دارای اجر بالا و مسئولیتی سنگین دارد، پرداخته است.همچنین فصل دوم ارزش علم و علم آموزی در گذشته، حال و آینده و تاثیر آن بر پیشرفت جامعه را دربرگرفته است.

در فصل های بعدی این کتاب به موضوعاتی پیرامون جایگاه تعلیم و تربیت و نقش اخلاق، تعهد و دانش در معلمان، اهمیت فرهنگ و توجه به تهاجم فرهنگی در جامعه معلمان، وظایف و اهداف معلمان، لزوم خودباوری به دانش آموزان، تعهد و تخصص، وجدان کاری، استفاده از تصویر و داستان و شعر در آموزش، اخلاق، تدین و ... بیان شده است.

همچنین در بخش ضمائم این کتاب به موضوعاتی پیرامون جایگاه والای شهید مطهری به عنوان معلمی برتر ،سند تحول آموزش و پرورش و برخی نمودارهای مهم در رابطه با معلمان و آموزش و پرورش گنجانده شده است. لازم به ذکر است بیانات معظم له در جمع معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، آموزش و پرورش، شورای عالی انقلاب فرهنگی، دانش آموزان، مسئولان اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان، نخبگان و سایر مجامعی که در موضوع تعلیم و تربیت فعالیت دارند ایراد گردیده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما