loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جامعه شناسی دین 1: درباره موضوع

ناشر نشر نی

نویسنده علی رضا شجاعی زند

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 282

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

جامعه شناسی دین پس از عبور از فرازهای بلندی چون موضوع شناسی و روش شناسی و مرور تفصیلی بر ادبیات نظری جامعه شناسان درباره دین، آمادگی آن را پیدا می کند تا به دل مسائل برخاسته از تعامل میان دین و جامعه در سطح ساختاری، نهادی، گروه ها و کنش گران اجتماعی بزند.
آن تأملات در واقع راهی است به سوی جامعه شناس دین شدن؛ در حالی که ورود به عرصه مسائل، بابی را به روی جامعه شناسی کردن درباره دین می گشاید که لابد غرض نهایی تمامی این تلاش هاست.
مجموعه حاضر بر همین سیاق شکل گرفته است؛ اما به دلیل حجم معتنابه و لزوم صَرف زمان بیشتر در نگارش، ترجیح داده شده در مجلداتی چند و به تدریج عرضه گردد. به همین رو اینک شاهد جلد نخست آن هستید.
جلد دوم از این مجموعه، همچنان در موضوع شناسی باقی خواهد ماند تا ضمن تکمیل بحث های مربوط به دین از طریق تأمل در گونه شناسی ادیان، به دینداری و مباحث متعدد آن نیز بپردازد.
روش شناسی مطالعات دین و رهیافت های نظری به دین و مسائل اجتماعی دین به ترتیب مباحث بعدی مجموعه جامعه شناسی دین خواهند بود که در پنج جلد عرضه خواهد گردید.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما