loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آسیا در برابر غرب

ناشر فرزان روز

نویسنده داریوش شایگان

سال نشر : 1397

تعداد صفحات : 292

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

کتاب «آسیا در برابر غرب» شامل دو بخش است: «نیهیلیسم و تاثیر آن بر تقدیر تاریخی تمدن های آسیایی» و «موقعیت تمدن های آسیایی در برابر سیر تطور تفکر غربی».
به عقیده نگارنده، تمدن های آسیایی (از جمله تمدن و فرهنگ ایران) در وضع کنونی شان، در دوره فترتند. دانستن اینکه این دوره فترت چگونه است و چه ماهیتی دارد، موضوعی است که او در این کتاب بررسی و تبیین کرده است.
نگارنده در مقدمه کتاب به اهمیت شناخت غرب و تمدن و فرهنگ آن اشاره می کند: «با تمام کوشش پیگیری که در حفظ هویت فرهنگی خود می کنیم، خاطره قومی ما رو به زوال است. در چنین وضعی بحث درباره ضرورت یا عدم ضرورت سنن و هویت و غیره، بدون بحث ریشه ای درباره نیروهایی که مورد معارضه هستند، قشری است و تا موقعی که این بحث صورت نگیرد و ما موجودیت خود و تمدنی را که معروضش هستیم، نشناسیم و مورد پرسش قرار ندهیم، در این باره توفیقی نخواهیم یافت.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما