loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بر بلندی های مکه (سفرنامه و مقاله)

ناشر موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر

نویسنده بنت الهدی صدر

مترجم مهدی سرحدی

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 258

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 7178 10003022
150,000 142,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

«بر بلندی های مکه» مجموعه قصه ها و خاطرات شهید آمنه (بنت الهدی) صدر است که خود، از دو خانواده جلیل (آیت الله سید حیدر صدر و آیت الله شیخ محمدرضا آل یاسین) برخاسته و از هر دو وارستگی و فرزانگی به ارث برده است.
ذوق و قریحه نویسندگی و شاعری بنت الهدی، با ممارست مداوم به بار نشست و ثمره آن آثار متعدد داستانی و ادبی بود. او که معارف اسلامی و دروس متعارف نحو و منطق و فقه و اصول را نیز در کنف رعایت و اهتمام خانواده آموخته بود، به خوبی دریافت که برای یادآوری و بیان آموزه های الهی و تقویت بنیان های فرهنگی جوانان جامعه اسلامی باید زبان نو و ادبیات و قالب جدیدی را انتخاب کند.
این کتاب چنان که در مقدمه آن آمده است، «تلفیق و ترکیب این سه خصیصه بزرگ در حیات علمی و فکری بانوی اندیشمند و دلسوز خاندان صدر است که ثمره آن نگارش چندین قصه و روایت و سفرنامه در دهه های پنجاه و شصت و هفتاد قرن بیستم است.»
آن سه خصیصه کلیدی در همه ی انسان های نوآور عبارت اند از: اشراف و تسلط نسبی یا کافی از قلمرو علمی مرتبط و آخرین یافته های جهانی؛ آینده نگری و آگاهی کامل از نیاز جامعه برای توسعه و یا ضعف ها و مشکلات و بحران هایی که فرآیند توصعه را کند یا متوقف می سازد؛ شناخت ظرفیت ها و ویژگی های فرهنگی و زبان و ذائقه جامعه و بهره مندی شایسته از آن برای عرضه و معرفی نوآوری.
شهید بنت الهدی صدر و برادرش در سال 1980 میلادی پس از سال ها مبارزه و فعالیت های علمی و فرهنگی به حکم طاغوت بعث عراق، به شهادت رسیدند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

عارف اشرفیان

این کتاب رو خوندم. بسیار کتاب زیبایی است.چرا نوشته ناموجود؟؟نمی تونین درخواست کنین که دوباره چند جلد چاپ کنن؟

16 مرداد 1398

سلام باید از طرف ناشر اقدام به تجدید چاپ شود

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما