loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

با مظلومی صبور

ناشر دلیل ما

نویسنده محمد انصاری

سال نشر : 1387

تعداد صفحات : 104

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 72419 10003022
55,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب این کتاب در 16 فصل، از ولادت امام حسن (علیه السلام) آغاز کرده و وقایع زندگانی آن حضرت را نقل نموده و به شهادت ایشان ختم شده است. متن کتاب با قلمی ادبی نگاشته شده و هر فصل حاوی چند داستان است که با نگارشی جذاب، به هم ربط داده شده و متن هر بخش را به صورت داستانی یکدست و روان ارائه کرده است. هر فصل به طور میانگین حدود 6 صفحه است. نویسنده از پانزدهم رمضان سال سوم هـ . ق روز قبل از ولادت آن حضرت آغاز می کند و کم کم پس از بیان فضایل ایشان نزد پیامبر (ص) و اصحاب ، به ذکر مختصری دربارة وفات پیامبر (ص) و وقایع بعد از آن ، شهادت مادر(س) ، همراهی با پدر بزرگوارش علی (ع) در سه جنگ تاریخ ساز و سپس شهادت امیرالمؤمنین (ع) می پردازد . نیم باقی مانده از کتاب به دوران امامت امام حسن (ع) اختصاص دارد . ادامة مبارزه با معاویه در کنار همراه داشتن جمعی سپاهی بی وفا ، ترسو و طمع کار مطالبی است که بسیار خوب تصویر شده است . نویسنده صلح صالحانة امام حسن (ع) را غافلگیری دشمنان اسلام می داند اما مظلومیت ایشان را با بی وفایی کوفیان و غارت تمامی وسایل خیمه اش حتی عبا و سجادة نماز نشان می دهد . اقدامات آن حضرت بعد از صلح ، از خطبه ها و تبلیغ رسالت پیامبر (ص) و ... ، و از سویی دیگر دیدن فجایع فرماندهان معاویه در هواداری عثمان ، حدیث سازی ، دشنام دادن به علی (ع) ، شیعه کشی و ... همه و همه مظلومیت و صبر آن امام همام (ع) را یادآور می شود . مظلومیت نهایی امام (ع) پس از دسیسة همسر ایشان در به شهادت رساندن آن حضرت ، تیرباران پیکر مطهرش بود به دستور عایشه که برای دفن به خانة پیامبر (ص) برده می شد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما