loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

موسی بن جعفر (ع) امام کاظم

ناشر دلیل ما

نویسنده مرضیه محمدزاده

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 1014

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 72467 10003022
450,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر در سه فصل فراهم شده است:
فصل اول با نام زندگانی تاریخی امام کاظم (ع) شامل هفده بخش است که با طلوع خورشید شروع می شود. در بخش های بعدی به مسائلی چون نصوص و دلایل امامت، سیره عملی، سیره تربیتی، امام و شیعیان، حاکمان هم عصر آن حضرت و برخورد ایشان با آنان، مبارزات منفی امام، نظام وکالت، قیام ها، فرق موجود و صوفیه در عصر آن حضرت، فرزندان امام، شهادت، وصیت و موقوفات امام و مسائل پس از شهادت ایشان و سرانجام بارگاه آن حضرت پرداخته می شود.

فصل دوم نیز شامل هفده بخش است و اختصاص به زندگانی معرفتی امام کاظم (ع) دارد و حیات آن حضرت از منظر علمی مورد کنکاش قرار می گیرد. در ابتدا اوضاع فرهنگی عصر امام و نقش ایشان در مسائل فرهنگی را بررسی کرده و سپس اصحاب و راویان احادیث آن حضرت را برشمرده و مختصری از شرح احوال آنان مطرح می شود.
در ادامه نیز به مباحثی چون بحث های عقلانی در عصر امام، عقاید، مناظرات و احتجاجات، نحله های فکری، علم کلام، مهدویت، احکام، آموزه های اخلاقی، کلمات قصار و ... پرداخته شده است.

فصل سوم شامل سه بخش است و با نام امام کاظم (ع) در آینه ادب اختصاص به اشعار منسوب به آن حضرت و اشعاری از شعرای عرب و فارسی زبان که در مورد آن حضرت سروده شده دارد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما