loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نقدی بر نظریه عدالت و مرجعیت دینی صحابه

ناشر دلیل ما

نویسنده علی اصغر رضوانی

سال نشر : 1387

تعداد صفحات : 356

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

این کتاب در 4 فصل بیانگر موضع اختلاف شیعه و سنی است، و با دلایل عقلی و نقلی به نقد اعتقاد اهل سنت در مرجعیت دینی و عدالت صحابه پرداخته است.

در فصل اول مفاهیم لغوی و عرفی و اصطلاحی «عدالت» و «صحابی» ذکر شده و سپس صحابه در قرآن و حدیث بررسی شده است. همچنین تعیین مصداق صحابی عادل با تعبیرات مختلف در روایات از عناوین این فصل است.

فصل دوم به نقد معاویه بن ابوسفیان اختصاص دارد و رفتارهای او اعم از شرب خمر، رباخواری، جمع بین دو خواهر، ترک حد الهی، لعن بر امیرالمومنین و امام حسین (علیهما السلام) و ... ذکر شده است. از سوی دیگر فضایل جعلی معاویه، انتقاد افرادی همچون عایشه و حسن بصری از او، احادیث نبوی در مذمت معاویه نیز آورده شده است.

سومین فصل به نقد نظریه حجیت سنت صحابه ارتباط دارد و ادله آن از آیات و روایت و سیره صحابه گفته شده و دلایل اهل سنت نیز بررسی شده است. آخرین فصل کتاب به معرفی صحابه کرام پیامبر (صلی الله علیه و آله) مربوط است که 36 نفر از آنان را ذکر نموده است؛ از جمله: مقداد بن اسود، سلمان فارسی، حجر بن عدی، سهل بن حنیف، مسلم بن عوسجه، ابولیلای انصاری، هانی بن عروه، حبیب بن مظاهر و ...
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما