loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سیمای ابوذر

ناشر دلیل ما

نویسنده محمدرضا حاج شریفی خوانساری

سال نشر : 1387

تعداد صفحات : 624

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 72535 10003022
320,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

ابوذر غفاری از اصحاب بزرگ رسول خدا (ص) و امام علی (ع) بوده است که فداکاری ها و ویژگی هایش زبانزد خاص و عام است از امتیازات مهم کتاب بررسی مفصل زندگی ابوذر است که با استفاده از 207منبع آماده شده است. نویسنده زندگی ابوذر را به دو فصل قبل از رحلت رسول خدا (ص) و بعد از آن تقسیم کرده و هر فصل را نیز به بخش های مختلفی تفکیک نموده است .موضوعات کلی فصل اول از زندگی ابوذر در این کتاب به قرار زیر است: ولادت ابوذر تا ملاقات با پیامبر (ص) ، اسلام آوردن ابوذر ، هجرت با پیامبر (ص) به مدینه و اتفاقات آن، راست گویی، علم ابوذر ترس او از خدا ، تقوا و اخلاق ، مقامات معنوی ، جایگاه ابوذر در بین اهل بیت (ع) و قرآن و ... ، وصیت رسول خدا (ص) به ابوذر. موضوعات کلی فصل دوم پس از حیات رسول خدا (ص) نیز بدین قرار است : اتفاقات تاریخ صدر اسلام پس از رسول خدا (ص) تا مراسم تدفین حضرت زهرا(س)، مخالفت ابوذر با حاکمان و اعتراضات او ، تبعید به شام و شکنجه های حاکمان، ابوذر در مدینه و اجبار به سکوت، تبعید ابوذر به ربذه و انعکاس این تبعید در اصحاب امام علی (ع) ، پایان زندگی و مراسم کفن و دفن آن بزرگوار در صحرای ربذه . در پایان کتاب فهرست های مختلفی از آیات، احادیث ، اشعار ، اعلام ، اماکن و ... آمده است .
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما