loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حدیث الولایه

و من روی غدیر خم من الصحابه

1 (1)

ناشر دلیل ما

نویسنده احمد همدانی کوفی (ابن عقده کوفی)

تحقیق و تنظیم کتاب امیر تقدمی معصومی

سال نشر : 1384

تعداد صفحات : 260

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 72578 10003022
120,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

«حدیث الولایة و من روی غدیر خم من الصحابة»، اثر احمد بن محمد بن سعید همدانی کوفی، معروف به ابن عقده (متوفی 333 ق)، کتابی است در مورد حدیث غدیر و صحابه ‌ای که آن را ذکر کرده ‌اند. در این نوشتار، به معرفی نسخه‌ ای پرداخته شده که توسط امیر تقدمی معصومی جمع آوری و تحقیق شده است.

در ابتدای این نسخه، مقدمه ‌ای از محقق افزوده شده که در آن، ضمن بیان کلمات علما و بزرگانی همچون: ابن نجار، حافظ دارقطنی، ابن ابی ‌دارم، ابوطیب ابن هرثمه، صفدی، سمعانی، خطیب بغدادی، سیوطی و ذهبی، در توثیق و اعتماد بر ابن عقده، به بررسی این مطلب که ابن عقده کتابی در طرق حدیث غدیر دارد، پرداخته شده است و در این زمینه، به علمایی اشاره شده که به وجود چنین کتابی برای ابن عقده، تصریح کرده‌ اند که از جمله آن‌ ها می ‌توان از علمای زیر نام برد: ابوالفتح بن ابوالفوارس، سمهودی، ابوالحجاج مزی، شمس‌ الدین ذهبی، شهاب ‌الدین قسطلانی، شیخانی، گنجی شافعی، محمد بن یوسف صالحی شامی، عبدالرحمن بناء، مناوی، قندوزی حنفی و ... در پایان نیز به ذکر نام اسامی صحابه ‌ای پرداخته شده که ابن عقده حدیث غدیر را از ایشان روایت کرده که مجموعا 98 تن می‌ باشند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما