loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فی رحاب زیارة عاشورا

ناشر دلیل ما

نویسنده السید صدرالدین القبانچی

سال نشر : 1384

تعداد صفحات : 208

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

شرح و تفسیر مختصری است بر مضامین ، مفاهیم و تعالیم زیارت عاشورا و تحلیل آموزه های عقیدتی - فکری این زیارت . این شرح در قالب سخنرانی در شب های عاشورای سال 1425 برگزار گردیده است . در این تبیین عقیدتی- فکری به اهمیت و نقش نهضت حسینی و نیز تأثیر زیارت عاشورا در حفظ و ماندگاری این نهضت اشاره شده سپس از جایگاه انسان در نظام آفرینش یاد شده است . در بررسی هر فقره از زیارت ، مفاهیم و کلمات کلیدی آن با استناد به معارف اهل بیت (ع) تشریح شده است .

کلیدی ترین مفاهیم این زیارت ، ولایت و محبت اهل بیت (ع) و امام حسین (ع) و تبری از دشمنان آنهاست . مولف تصریح می کند که طبق آموزه های اصیل شیعی ،‌ولایت شرط قبولی اعمال است و راه تقرب به خداوند از مسیر موالات اهل بیت (ع) می گذرد. وی نحوه ایجاد انحراف در جامعه اسلامی و خروج از خط اهل بیت (ع) را بیان کرده و به مفهوم صلح و جنگ در تعالیم اهل بیت (ع) می پردازد و خطوط کلی مسیر حق و ولایت را متذکر می شود .
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما