loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دروس فی الشفاعه و الاستشفاع

ناشر دلیل ما

نویسنده سید علی حسینی صدر

سال نشر : 1386

تعداد صفحات : 156

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 72672 10003022
85,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

استشفاع یعنی توسل به ائمه معصومین (ع) و طلب شفاعت از آنان در دنیا، و شفاعت منصب معصومین علیهم السلام در آخرت است و آن به معنی درخواست آمرزش گناهان مؤمنین از خداوند است. در مبحث اول کتاب نویسنده با استناد به آیات، احادیث، روش انبیای معصوم به استناد قرآن، سیره مسلمین و به حکم عقل، برای تقرب انسان به خدای تعالی طلب حوائج شرعی را امری پسندیده و شرعی داشته است.شفاعت فقط مخصوص انسان موحد و گناهکار است و به کافران و اهل شک و شرک تعلق نمی­گیرد.بخشی از این مبحث به پاسخ پرسشهای مخالفان می­پردازد ، اما بخش اعظم آن با ذکر دلایل چهارگانه از قرآن، سنت، اجماع و عقل به این نکته می­پردازد که شفاعت حقیقتی تثبیت شده برای اهل بیت علیهم السلام است.نقد وبررسی آیات و روایات ، بحث اجماع و بررسی حکم عقلی به امکان و وجوب شفاعت، بخش اصلی کتاب را شامل می­شود.قسمت پایانی کتاب نیز از فهرست آیات، احادیث، اعلام و مصادر تشکیل شده که برای محققین بسیار ارزشمند است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما