loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شرح رساله اعتقادات علامه مجلسی

5 (1)

ناشر دلیل ما

نویسنده سید قاسم علی احمدی

سال نشر : 1397

تعداد صفحات : 558

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 72739 10003022
320,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب شرح و اثبات عقاید شیعه امامیه در زمینه توحید، نبوت، امامت، معاد و عدل الهی است. در این اثر ابتدا کلیاتی در مورد مبانی و اصول مربوط به عقاید شیعه و بایسته های آن ارائه شده و پس از آن ضرورت تحقیق در زمینه مسائل اعتقادی تبیین شده است.

آن گاه به بحث در مورد توحید و خداشناسی پرداخته شده و توضیحاتی در مورد معنای برخی از اسماء و صفات الهی مطرح شده است. سپس نویسنده به اثبات ادله مربوط به نبوت پیامبر اسلام (ص) و سایر پیامبران الهی پرداخته و امامت را نیز مانند امامت از ضروریات دین برشمرده است.

در همین راستا به اثبات عصمت امام و پیغمبر پرداخته شده و دلایل عقلی و نقلی مربوط به آن تبیین شده است. همچنین بررسی دلایل اثبات اعتقاد به رجعت، بداء، وجود ملائکه، عوالم غیبی و ملکوتی، بهشت، جهنم، معراج رسول خدا (صلی الله علیه و آله)، معاد جسمانی، تجسم اعمال، آثار عبادات و اخلاق در سرنوشت انسان ها در دنیا و آخرت، بطلان تناسخ و مساله جاودانگی در جهنم و ارائه ادله قرآنی، روایی و فلسفی آن ها از دیگر مباحث مهم مطرح شده در این نوشتار است.

فهرست اجمالی کتاب:

محمد و آل محمد (علیهم السلام) واسطه فیض الهی از جمله: تبعیت در اصول و فروع دین از اهل بیت (علیهم السلام)، قرآن و عترت جانشینان پیامبر (صلی الله علیه و آله)، گمراهان چه کسانی اند؟ بدعت های صوفیه، وحدت وجود.

در آن چه به اصول اعتقادات تعلق دارد از جمله: راه خدا شناسی، پیامبر شناسی، اراده و مشیت خداوند، اعتقاد به قرآن، ضروریات دین، ضروریات مذهب، طعنه های دشمنان امیرالمؤمنین (علیه السلام)، شبهه تناسخ، عصمت ملائکه، معاد جسمانی، احباط و تکفیر.

بیان رهنمودهای عملی و آنچه به کیفیت عمل تعلق و ارتباط دارد از جمله: خلوص نیت، عدم توجه به سرزنش دیگران، اسرار دعاهای قبل از نماز، راه معالجه اخلاق، نماز شب و اهمیت آن، اذکار شبانه روزی، معاشرت با نیکان.

خاتمه: عالمان دین و فلسفه، بینونت و سنخیت، معاد در نظر ملاصدرا، معانی ایمان و کفر و ارتداد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما