loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

از حسین تا مهدی از کربلا تا ظهور

5 (1)

ناشر دلیل ما

نویسنده محمدباقر انصاری

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 184

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

این کتاب در 8 فصل به تبیین روابط متقابل سید الشهداء حضرت حسین بن علی (علیه السلام) و صاحب الزمان حجه بن الحسن (عجل الله فرجه) پرداخته است. اولین فصل به سخنان پیامبر و معصومین (علیهم السلام) در ارتباط میان امام حسین و حضرت مهدی (علیهما السلام) اختصاص یافته و نورانیت حسینی مهدوی، مهدی (ع) از شجره حسین (ع) و ... شرح داده شده است.

فرمایشات امام حسین (علیه السلام) درباره وجود نازنین حضرت صاحب الامر (علیه السلام) در فصل دوم بیان شده و اوصاف ایشان، علائم ظهور، آباد شدن زمین هنگام ظهور ذکر شده است. فصل سوم نیز به فرمایشات حضرت مهدی (علیه السلام) درباره سید الشهداء (علیه السلام) پرداخته و بعضی از فرازهای زیارت ناحیه مقدسه مطرح شده است.

چهارمین فصل کتاب بیانگر ظهور حضرت مهدی (علیه السلام) با نام امام حسین (علیه السلام) است که روز ظهور، شعار ظهور، یاوران ظهور را ممزوج با نام حسین بن علی بن ابی طالب (علیهما السلام) معرفی نموده است. شباهت یاوران مهدی (علیه السلام) و یاران حسین (علیه السلام) در فصل پنجم ذکر شده و محبت، ایمان، صبر، شجاعت و وفاداری از خصائص این برگزیدگان بشریت عنوان شده است.

فصل ششم به شرح جوانب زمان و مکان و وقایع انتقام امام حسین (علیه السلام) به دست حضرت مهدی (علیه السلام) پس از ظهور پرداخته شده و آیات الهی، انتقام از سقیفه به خاطر حسین بن علی (علیهما السلام)، عظمت مصیبت سید الشهداء (علیه السلام) تبیین شده است.

ماجرای رجعت امام حسین (علیه السلام) در زمان حکومت حضرت صاحب الزمان (علیه السلام) و حضور شهیدان کربلا و گفتگوهای بین دو معصوم (علیهما السلام) در بخش هفتم مطرح شده است. فصل پایانی کتاب به ارتباط امام حسین (علیه السلام) و حضرت مهدی (علیه السلام) در ادعیه و زیارات پرداخته و فرازهایی در یادآوری عظمت منتقم و سوگ مصیبت مظلوم ذکر شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما