loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

معارف وحیانی (دوره دو جلدی)

مجموعه مقالات، درس گفتارها، گفت و گوها و مناظرات

ناشر دلیل ما

نویسنده سید جعفر سیدان

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 980

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 72820 10003022
550,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب مجموعه ای از مقالات، درس گفتارها، گفت وگوها و مناظرات آیت الله سید جعفر سیدّان است که پیش از این به صورت پراکنده در نشریات گوناگون منتشر شده بود.

استفاده از عقل و خرد فطری - الهی و به کارگیری آن در قرآن کریم و روایات اهل بیت(ع) و همچنین تبیین مشکلات دو روش عرفانی و فلسفی در رسیدن به حقایق معارف دینی، و نتایج ضد و نقیضی که در این امور برای عارفان و فیلسوفان اتفاق افتاده است، در این کتاب ارائه شده است.

آیت الله سیدان، پیروان دین الهی را توصیه می کند که برای رسیدن به معارف دینی، راهی را که فقهای شیعه در طول تاریخ تشیع طی کرده اند، سرلوحه خود قرار دهند و همواره با استفاده از دو منبع نورانی الهی یعنی عقل و وحی، اعتقاد خود را بنا نهاده و تحکیم ببخشند.

از سوی دیگر ابعاد متفاوتی از اختلاف های اساسی روش خردمندانه الهی در معارف و حیانی و دو روش عرفانی و فلسفی مورد توجه قرار گرفته و تأویل های نابجای ناشی از اعتماد به آن دو روش یادآوری شده است.

کتاب «معارف وحیانی» شامل 35 مبحث شامل توحید، جبر و تفویض، قاعده الواحد، عقل تفکیکی، عقاید وهابیت، معاد، مکتب تفکیک، نسبت عقل و وحی، بررسی روش تفسیری علامه طباطبایی در المیزان و ... است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما