loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اصول دین امامیه (دوره دو جلدی)

ناشر دلیل ما

نویسنده محمد بیابانی

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 751

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 72823 10003022
70,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در این کتاب اصول اعتقادی شیعیان امامیه با استناد به نصوص آیات قرآن کریم و روایات اهل بیت علیهم السلام به روش اجتهادی عالمان اصولی شیعی تحقیق و بررسی شده، و مباحث اصلی توحید، عدل، نبوت، امامت و معاد تبیین گردیده است.

از آنجا که این کتاب در تبیین مباحث اصول اعتقادی، به منبع اصیل و مورد پذیرش عموم خردپیشگان با روش خردمندانه تکیه و استناد شده است، این روش موجب شده که کتاب حاضر در میان آثار موجود، از نوآوری ویژه ای برخوردار شود.

توحید یک اصل اعتقادی خیلی مهم است که در تمام اصول اعتقادی دینی و نیز در تمام اعمال و حیات انسانی تاثیر اساسی دارد. عدل الهی انسان را به زندگی امیدوار کرده و انسان با اعتقاد به آن، حیات متفاوتی با دیگران پیدا می کند. نبوّت چشم انسان را به توحید باز نموده، به انسان رنگ الهی می زند، او را به یاد خدا انداخته و حیات الهی را برای بشر به همراه می آورد. اعتقاد به ولایت و پیروی از امامان معصوم (ع) انسان را در مسیر خدا قرار می دهد تا آنجا که دوستی و همراهی با آنان دوستی و همراهی با خداوند متعال است و دوستی و همراهی با دشمنانشان دشمنی با خداوند متعال محسوب می شود، و در نهایت معاد و اعتقاد انسان به آن و وجود برزخ، فشار قبر و عذاب آن، و مواقف قیامت و بهشت و جهنم و تاثیر آن در حیات عارفانه انسان چراغ روشنگر انسان در این دنیا محسوب می شود.

نکته مهم و اساسی در این کتاب، دوری و پرهیز از هرگونه فلسفه بافی، و پرهیز از خروج از منطق فطری الهی در تمام مباحث اصول اعتقادی است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما