loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تیشه ها و ریشه ها دوره 4 جلدی

ناشر دلیل ما

نویسنده حبیب عباسی

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 498

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

ج 1 : هابیّت فرقه ای ضالّه و جعلی است که شامل عقائدی مبتدعه و منحرفه بوده آنان جمیع مسلمین از مذاهب مختلف اسلامی را تکفیر نموده و تنها خودشان را مسلم واقعی محسوب می کنند. آنان بسیاری از مقدّسات اسلامی را بدعت دانسته و آن را شرک و کفر خوانده اقدام به تحریم آن عمل کرده و عاملین آن اعمال را نیز تکفیر می کنند. از جمله فِرَق و مذاهب اسلامی که مورد هجمه و طعن وهابیّون واقع گردیده مذهب شافعی است که یکی از چهار مذهب اصلی اهل سنّت می باشد. و علت تهاجمات وهابیّت بر آنان این است که اعمالی مانند بناء و زیارت قبور، شدّالرّحال، احتفال موالید و ... در مذهب شافعی شرعیّت داشته و معتقدین به مذهب شافعی به این اعمال مقیّد بوده و این اعمال را بجای می آورند. و این مسئله خود تضاد مذهب شافعی با فرقه ضالّه وهابیّت را واضح می کند. در میان علمای مذاهب اسلامی که به مقابله با وهابیت پرداختند، نقش علمای شافعی مذهب نیز همچون علمای شیعه بسیار برجسته است. مؤلف اثر حاضر درصدد برآمده تا به دنبال تبیین صحیح تقابل مذهب شافعی با انحراف وهابیّت و چگونگی مقابله علمای مذهب شافعی در تقابل با فرقه ضالّه وهابیّت است.

ج 1 : این جلد حاوی هفت فصل می باشد که عبارتند از: در فصل اول به اختلافات عقیدتی مذهب شافعی با مذهب وهابیّت پرداخته شده. در فصل دوم به اهانت وهابیّت به عقائد و علمای مذهب شافعی می پردازد. در فصل سوم کلمات علمای شافعی بر ضدّ فرقه ضالّه وهابیّت را مطرح می کند. در فصل چهارم کلمات علمای شافعی بر ضدّ ابن تیمیّه ارائه می شود. در فصل پنجم کلمات علمای شافعی بر ضدّ محمّد بن عبدالوهّاب بررسی شده. در فصل ششم تألیفات مستقل علمای شافعی بر ضدّ وهابیّت تبیین گردیده است. در فصل هفتم جنایات وهابیّت بر ضدّ اهل سنّت شرح داده شده است. مؤلف بعد از بررسی تضادهای مذهب شافعی از اهل سنّت با فرقه ضالّه وهّابیّت به این نتیجه رسیده است که گرچه علمای دیگر مذاهب اسلامی به خصوص مذهب اهل البیت (ع) کتب و مقالات زیادی در ردّ عقائد وهابیّت تدوین کرده ‌اند. اما این اثر تنها از منابع معتبر اهل سنّت و در اکثر موارد، از کلمات علمای مذهب شافعی بهره جسته است تا بطلان فرقه وهابیّت را از نظر این مذهب به نمایش بگذارد زیرا این فرقه در تلاش است تا خود را جزئی از اهل سنّت معرفی کند و انحرافات اعتقادی خود را تهمت ساخته و پرداخته شیعه به خود بداند تا بدین وسیله اهل سنّت را با خود همراه و در مقابل شیعه قرار دهد.

ج 2: این جلد حاوی مقدمه و شش فصل می باشد. این فصول عبارتند: در فصل اول عقیده و نظر وهابیت و دلائل آنان در منع زیارت قبور پرداخته شده. در فصل دوم نظر علمای مذهب شافعی در زیارت قبور را بررسی می کند. در فصل سوم به ادلّه علمای شافعی در تأیید زیارت قبور می پردازد. در فصل چهارم زیارت قبور توسط زنان را مطرح می کند. در فصل پنجم کتب علماء شافعی در تأیید زیارت قبور را بیان می دارد. در فصل ششم اهتمام علماء و پیروان مذهب شافعی به زیارت قبور را مطرح می نماید. مؤلف بعد از بررسی آراء و نظرات وهابیّت و ادلّه آنان در منع زیارت قبور و نظرات بعضی از علمای آنان در مورد حدیث شدّالرّحال و ربط دادن آن به ممنوعیت زیارت قبور و همچنین بررسی آراء و نظرات علمای مذهب شافعی در باب زیارت قبور به این نتیجه رسیده که علمای شافعی در مقابل ابن تیمیّه و وهابیّت موضع گیری داشته و ادلّه ای در کتب خود بر تأیید و مشروعیّت زیارت قبور ارائه کرده اند. همچنین علماء و پیروان مذهب شافعی اهتمام خاصی به زیارت قبور در طول تاریخ داشته اند. لذا علمای شافعی به نقد و ردّ شبهات وهابیّت در مقوله زیارت قبور پرداخته اند.

ج 3 و 4: این جلد در پنج بخش سامان یافته که عباتند از : بخش اول: دیدگاه وهابیت درباره توسل و کلام علمای شافعی در رد این عقیده انحرافی . دومین بخش تعدادی از کتاب هایی که به وسیله ی علمای مذهب شافعی، برای تایید توسل نوشته شده معرفی گردیده است. سومین بخش به تفاوت دیدگاه وهابیون با علمای مذهب شافعی در موضوع حیات برزخی اولیای الهی و سماع موتی و دلایل علمای مذهب شافعی در تایید سماع موتی پرداخته است. بخش چهارم بیانگر آیات و روایاتی است که علمای مذهب شافعی، برای تایید توسل به ان تمسک جسته اند و هم چنین اجماع، که به عنوان دلیل بر جواز توسل دانسته شده است. آخرین بخش کتاب به اقدامات عملی علمای مذهب شافعی، در توسل به اولیای الهی و هم چنین روش پیروان این مذهب پرداخته است. به دلیل اهمیت موضوع و فراوانی دلایل مورد بررسی، مباحث پیرامون توسل در دو جلد (3 و 4) تنظیم شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما