loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دین و عرصه های حیات انسان

ناشر دلیل ما

نویسنده سید جعفر سیدان

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 320

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 72977 10003022
200,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب «دین و عرصه های حیات انسان» مجموعه سخنرانی های آیت الله سید جعفر سیدان در ماه رمضان سال 1378 در مشهد است. آیت الله سیدان در این جلسات با توجه به شرایط اجتماعی زندگی انسان در دنیا، تمام شئون مربوط به رفتار و اعتقادات انسان را مورد توجه قرار داده و دستورات دینی پروردگار متعال را در این حوزه ها به طور فشرده و گاه با اشاره به برخی جزئیات تبیین کرده است.

مباحث کتاب در دو بخش با عنوان های «دین در مقام نظر» و «دین در مقام اجرا» تنظیم شده است.

بخش نخست کتاب در قالب سه فصل به «اعتقادات»، «اخلاق» و «احکام» اختصاص دارد و بخش دوم در چهار فصل به این موضوعات که «آیا دین برنامه ای برای همه اعصار است؟»، «دین در عصر جدید»، «اجرای دین در فراز و فرود تاریخ» و «عصر ظهور؛ پیوند کامل و تمام مقام نظر و اجرا» پرداخته است.

در بخشی از پیشگفتار کتاب می خوانیم: «همه ادیان الهی در اعتقاد به خدای یگانه و خالق بی همتا اشتراک دارند. به یقین تثلیث مسیحیت در دین حضرت مسیح جایی نداشته و این اعتقاد به تصریح قرآن بدعتی است که از سوی ملحدان در آیین مسیح وارد شده است و حضرت عیسی از آن بیزار و دامن پیروان راستین مسیحیت از آن مبرا است. اعتقاد به الوهیت، مالکیت، مولویت و خالقیت خدای بی همتا مقتضی آن است که انسان ها بنده و مملوک بودن خویش و آقایی، فرمانفرمایی و مولویت خداوند را بپذیرند و پیروی از فرامین او را وظیفه خود بدانند؛ در عمل به دستورات او کوتاهی نکرده و همواره و در همه حالات تسلیم محض او باشند. با این معرفت و آگاهی است که مولویت خدا و عبودیت خلق معنا پیدا می کند و دین به معنای مجموعه وظایف بندگی بندگان در قبال مولایشان، شکل می گیرد. و این دین، یعنی تسلیم شدن بنده در مقابل مولا، دین همه پیامبران الهی است.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما