loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نیم نگاهی به ضوابط پوشش در دانشگاههای جهان

3.2 (5)

ناشر دفتر نشر معارف

نویسنده نیره قوی

مترجم داود آشوری

گردآورنده کتاب شیما سادات حسینی | زهره سادات آثاری

سال نشر : 1389

تعداد صفحات : 168

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 7301 10003022
150,000 135,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب به منظور آشنایی دانشگاهیان با انواع پوشش در دانشگاه های کشورهای آمریکا، اروپا، آسیا، آفریقا و استرالیا و همچنین مقایسه آن ها با پوشش در دانشگاه های ایران انجام شده است.

کتاب حاضر در دو بخش و با هدف آگاهی، بهره گیری از تجارب و کیفیت ضابطه مندی دانشگاه های جهان در امر پوشش در دانشگاه ها و محیط علمی، آموزشی و در راستای بهبود بخشی اخلاق دانشجویی و خصوصاً بهبود وضعیت دانشجویان از جهت کیفیت ظاهری حضور با رعایت ایجاد موازنه بین قانون و اخلاق گردآوری شده است.

این کتاب در دو بخش به ضوابط برخی از مراکز دانشگاهی جهان و ضوابط پوشش مراکز دانشگاهی جمهوری اسلامی ایران پرداخته است.

بخش «ضوابط پوشش مراکز دانشگاهی جمهوری اسلامی ایران» در نگاه اول به تاریخچه شورای عالی انقلاب فرهنگی، آئین نامه انضباطی دانشجویان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، آئین نامه حفظ حدود و آداب اسلامی در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و متن مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی می پردازد.

در بخشی از مقدمه کتاب می خوانیم:
در پژوهش به عمل آمده در بیش از 150 دانشگاه در کشورهای مختلف جهان اکثریت قریب به اتفاق دانشگاه ها دارای ضوابط نوع خاص و ویژه پوشش متناسب با محیط آموزش می باشند. نکته ای که قابل تأمل است این که در محیط مقدس آموزش و تعلیم در هر کجای جهان می توانیم موارد مشترک را جستجو کنیم و آن کیفیت پوشش حرفه ای مناسب با محیط درس و تردیس و وجود دستورالعمل متناسب با آن می باشد بلکه اکثریت آن ها بر اساس نوع ضرورت های محیطی و ایمنی و آرامش روحی و روانی متناسب با پیشرفت کار پایبندی به ضوابط خاص پوشش را الزام می دارند و چگونگی وضعیت ظاهری را برخاسته از شأن محیط علم و فرهنگ خاص محیط آموزشی و جلب رضایت عواملی که در محیط مشغول تعلیم و تربیت می باشند، می دانند و از همه مهم تر اینکه در هر جامه انسانی رعایت نظم، ضابطه، قوانین بومی و خاص هر مجموعه در اولویت امور جهت دستیابی به اهداف خاص و کارویژه مجموعه ضروری است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما